Už po necelých 4 rokoch prichádza modernizácia najdôležitejšieho auta pre Nissan. Nový Qashqai sa chce nielen obrniť pred konkurenciou, ale s aktuálnou cenovou politikou ju chce rovno zničiť.
Skorý facelift môžeme prisúdiť, ironicky, neskorému príchodu 4. generácie. V prednej časti by sa pritom mohlo zdať, že ide o novú generáciu. Pri pohľade na konkurentov ale môžeme povedať, že ide o aktuálny trend.
Nový dizajn, inšpirovaný japonským brnením, je charakteristický masívnou prednou maskou a ostrými tvarmi svetiel. V nich je naďalej prítomná Matrix-LED technológia, ktorá prešla istým pokrokom, ale Qashqai nemôžeme zaradiť na úplnú špičku.
V zadnej časti sú zmeny oveľa decentnejšie. Najľahšie ich uvidíte na čírych krytoch zadných svetiel, alebo mierne upravenom zadnom nárazníku. Prítomná ostala politika Nissanu, kde si s výbavou vyberáte aj veľkosť diskov. V najvyššej výbave Tekna+ tak máte 20-palcové disky. Tie logicky vytvárajú väčšie nároky na podvozok.
20″ disky sú výzvou pre podvozok
Musíme priznať, že na extra rozbitých cestách ich schovať nedokáže, ale inak si dokáže vo väčšine času ustrážiť dupanie alebo prehnané vibrácie. Plusom 20″ diskov je, že automaticky dostávate viacprvkovú zadnú nápravu. Pri jazde je Nissan Qashqai kompromisom medzi športovosťou a komfortom. Žiadne prehnané náklony, príjemná váha na volante a potrebný pocit istoty. V prípade 20″ diskov tak kvôli vzhľadu neobetujete komfort. A, že ten Qashqai vyzerá skvelo.
Služby Google a pohľad pod kapotu
Interiér bol upravený len v detailoch. Materiály a dizajn zostali na vysokej úrovni, pričom sú zachované aj fyzické tlačidlá a tradičný panel klimatizácie. Modernizácia prináša hlavne vylepšenia v digitálnej oblasti.
Nový softvér obsahuje integrované služby Google a obchod s aplikáciami. Možno trošku škoda, že samotné používateľské rozhranie pôsobí utopené v šedej, ale inak mu nemožno nič vytknúť. Vylepšený bol aj 360-stupňový pohľad okolo auta, ktorý sa teraz posúva až na 540 stupňov, keďže máte k dispozícii aj pohľad pod prednú kapotu.
Benevolentný mild-hybrid
Novinku sme testovali s najvýkonnejším mild-hybridným benzínom, automatom a pohonom predných kolies. Treba povedať, že tento pohon má svoje pre, ale aj proti, ktoré brnenie Nissanu poriadne skúšajú. Ponuka motorov ostala nezmenená. Základom je 1,3 DIG-T mHEV dostupná v dvoch výkonových úrovniach – 140 k a 158 k. Vrcholom ostáva full-hybridný pohon e-Power.
1,3-litrový štvorvalec sa napriek malému objemu vyznačuje kultivovaným chodom, ale treba rátať s vyššou spotrebou. V meste treba počítať s číslami na úrovni 9 litrov, na diaľnici okolo 8,5 litra. Vyššie spotreby primárne v meste môžeme prisúdiť aj laxnému prístupu mild-hybridu k vypínaniu motora. To sa stávalo len vo výnimočných prípadoch.
Naopak, na okreskách bola jedna-trojka ako ryba vo vode a so spotrebou 5,4 litra dokonca prekonala hybrid. Pochváliť musíme správanie bezstupňovej prevodovky Xtronic, ktorá simuluje sedem prevodových stupňov a udržuje kultivovaný chod bez zbytočného hluku pri vysokých otáčkach.
Rodičia ho budú milovať
Kufor ponúka 504 litrov a naďalej ponúka aj unikátne rozdvojené dvojité dno. Na zadných sedadlách je dostatok miesta, dvojica USB-C portov a veľké panoramatické okno.
Vyhrievanie zadných sedadiel alebo trojzónová klimatizácia však chýbajú. Ak ste rodičom, Qashqai patrí medzi najlepšie autá, aké si môžete vybrať. Môže za to v podstate 90-stupňový uhol otvorenia zadných dverí, ktorý spoločne s ľahko prístupnými úchytmi ISOFIX robí z vkladania detskej sedačky hračku.
Cenový bonus 7-tisíc
Ak vás Nissan Qashqai zaujal, netreba dlho otáľať. Aktuálne totiž platí akciové zvýhodnenie o tučných 7-tisíc €. Cena Nissanu Qashqai začína na sume 24 990 €, pričom testovaný kus s najvyšším stupňom výbavy štartuje od 32 032 €. Za nás však určite dáva zmysel priplatiť 5 000 € za hybrid, ktorý ponúka lepšiu dynamiku aj nižšiu spotrebu.
TECHNICKÉ ÚDAJE | NISSAN QASHQAI |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 332 cm3 |
Max. výkon | 116 kW / 158 k |
Max. krútiaci moment | 270 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 425 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 835 mm |
Výška | 1 625 mm |
Rázvor náprav | 2 665 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 465 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,2 s |
Objem bat. priestoru | 504 l |
SPOTREBA (počas testu) |
Mesto | 9,1 l/100 km |
Diaľnica | 8,4 l/100 km |
Okresky | 5,4 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 24 990 € |
Cena testovanej verzie | 32 032 € |