Špecifický sklon čelného okna, nezameniteľný dizajn, jazdné vlastnosti motokáry či pohon predných kolies. To sú atribúty, ktoré sa s vozidlami značky Mini neodmysliteľne spájajú. Nové vozidlá, ktoré v budúcnosti prídu na trh, by však o jeden z týchto tradičných konštrukčných prvkov mohli prísť.
Elektrické modely Mini novej generácie by mali podľa magazínu Autocar prejsť z obvyklého nastavenia pohonu predných kolies na pohon zadných kolies. Stať by sa tak malo kvôli prijatiu novej architektúry Gen6 vyvíjanej spoločnosťou BMW Group, o ktorej sme podrobnejšie písali v našom staršom článku. Nový systém pohonu šiestej generácie využívajúcim 800 V architektúru je údajne „obrovským skokom vpred“ v porovnaní s technológiou ponúkanou v súčasnej generácii elektromobilov. Zmeny zahŕňajú zvýšenie dojazdu a rýchlosti nabíjania, ako aj zníženie nákladov na výrobu áut. Počnúc septembrom s novou generáciou BMW iX3, ktorá bude vo veľkej miere čerpať z konceptu Vision Neue Klasse, bude nová technológia Gen6 zavedená vo všetkých vozidlách novej generácie.
Neue Klasse všetko zmení
Súčasné elektrické modely Cooper a Aceman majú pohon predných kolies, ale využívajú architektúru na mieru vyvinutú v spolupráci s čínskou spoločnosťou Great Wall Motor. Automobilka ešte neohlásila dátum pre autá novej generácie, ktoré by mali prejsť na platformu Neue Klasse. Jej prijatie by však mohlo znamenať významnú zmenu pre Mini, ktoré sa v duchu originálu zo 60. rokov vždy zameriavalo na nastavenie pohonu predných kolies. Konfigurovateľnosť novej platformy znamená, že vozidlá s jedným elektromotorom je možné mať len s pohonnou jednotkou umiestnenou na zadnej náprave. Hlavný elektricky pohon bude obstarávať synchrónny elektromotor.

Modely BMW sú dlhodobo vyvíjané so zameraním na zadný pohon. Jedným z dôvodov tohto rozhodnutia je, že nastavenie pohonu zadných kolies je „lepšie pre dynamiku“. Platforma Neue Klasse ako taká môže podporovať iba zostavy s pohonom zadných a všetkých kolies v konfiguráciách s jedným, dvoma, tromi alebo štyrmi motormi. Technicky teda na pohon predných kolies nie je stavaná.
Na otázku, či to v budúcnosti znamená koniec elektrických Mini s predným náhonom, člen predstavenstva nákupu a dodávok Joachim Post pre Autocar priamo nepotvrdil. Namiesto toho povedal: “Uvidíme, aká bude budúcnosť. Čo je najlepšie? Chceme, aby bola jedna vec realizovateľná: čistá radosť z jazdy.“ Akékoľvek zmeny sú však ešte ďaleko, pretože celý rad Mini, teda modely Cooper, Aceman aj Countryman, bol aktualizovaný v predchádzajúcich 18 mesiacoch.