Domov SPRÁVY News Dacia za 30 000 €? Bigster ľudia skupujú po tisícoch a ešte...

Dacia za 30 000 €? Bigster ľudia skupujú po tisícoch a ešte sa tešia

Dacia Bigster
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Dacia Bigster je významným míľnikom v histórii rumunskej značky. Okrem toho, že ide o doteraz najväčší model tejto automobilky, je aj najdrahší. V porovnaní s konkurenciou je však stále podstatne cenovo výhodnejší a zákazníci si to uvedomujú. Aké má však Dacia plány na nasledujúce obdobie?

Podrobnejší päťročný plán zverejní Dacia koncom tohto roka, ale už teraz je jasné, že automobilka nezaspí na vavrínoch. V priebehu nasledujúcich rokov by mali prichádzať nové karosárske verzie odvodené od modelu Bigster. V pláne je takisto nahradenie najmenšieho modelu Spring novým elektromobilom základnej úrovne a elektrifikácia modelu Sandero.

Dacia Bigster
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pri všetkých nasledujúcich krokoch by sa však Dacia nemala odkloniť od svojej filozofie ponúkať produkty cenovo dostupnej mobility, hoci viac ako kedykoľvek predtým budú jej produkty elektrifikované. Ako uviedol Denis Le Vot, generálny riaditeľ Dacie, v rozhovore pri britský Autocar, nástupca modelu Spring bude vyrábaný v Európe. “Pokiaľ ide o náhradu za Spring, táto bude skonštruovaná v Číne a budú v nej použité diely z Číny, ale na rozdiel od súčasného modelu bude vyrábaná v Európe. Bude väčšia ako súčasný Spring, ale naša cieľová cena je 18 000 €,” povedal Denis Le Vot. Na druhú stranu, Dacia nemá potrebu rozširovať svoje modelové portfólio vozidlami väčšími ako súčasný Bigster.

Nástupcu modelu Spring chce Dacia vyvinúť extrémne rýchlo, už za 16 mesiacov. Automobilke k tomu pomôže skutočnosť, že využije platformu určené pre najnovší Renault základnej úrovne – Twingo E-Tech s cieľovou základnou sumou 20-tisíc eur. Ak chcú európske automobilky zostať konkurencieschopné v boji proti čínskym konkurentom, musia zrýchliť vývoj nových vozidiel. Čínske automobilky totiž inovujú podstatne rýchlejšie.

Pri Renaulte Twingo E-Tech Electric sa očakáva dojazd okolo 300 kilometrov a lepší výkon nabíjania. Podobný dojazd by mala mať aj Dacia. Čo sa týka nabíjania, tam sa tiež očakáva zlepšenie, Spring má v súčasnosti maximálny nabíjací výkon len 30 kW. Očakávaný príchod nástupcu modelu Spring je v polovici roka 2026. Príchod modelu Renault Twingo zatiaľ nie je presnejšie špecifikovaný. Spring nedávno prešiel modernizáciou a stále ide o cenovo najdostupnejšie plne elektrické vozidlo. Nedávno sme ho porovnali s modelom Hyundai Inster, video si môžete pozrieť na našom Youtube.

Dacia Bigster
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Väčšina ľudí kupuje najvyššiu výbavu

Ale späť k SUV Bigster. Ten predstavuje pre Daciu krok do neznámych vôd. Prvýkrát vyrába automobil segmentu C. Vot prezradil, že v rámci vývoja sa tím spoločnosti Dacia vydal do Nemecka, kde oslovil stovky majiteľov nemeckých SUV, aby zistili, aké technológie považujú za absolútne nevyhnutné v segmente rodinných SUV. Aj preto je Bigster prvou Daciou, ktorá využíva elektrické otváranie dverí batožinového priestoru, elektricky ovládané sedadlo vodiča či dvojzónovú klimatizáciu. Šéf automobilky sa pochválil, že Bigster mal najúspešnejší predpredaj v histórii značky. Dokázal prilákať celkom nových zákazníkov, čo bolo vlastne jeho cieľov. Štyria z piatich zákazníkov Bigsteru nikdy predtým nevlastnili Daciu. Pritom 90 % kupujúcich si zvolilo najvyššiu úroveň výbavy. „Ponúkli sme Bigster za 25 000 eur, ale väčšina si ho kúpila za 30 000 eur. Sú spokojní a my sme tiež spokojní.

Priemerná dĺžka životného cyklu prvého majiteľa vozidla značky Dacia je 8 rokov, čo na základe predajných čísel znamená, že približne tretinu kupujúcich tvoria ročne tí, ktorí si od tejto značky už niečo kúpili. Zvyšné dve tretiny podľa Voeta tvoria ľudia, ktorí tvrdia, že autá sa stali príliš drahými a prichádzajú k Dacii od iných značiek.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokOhnivé peklo medzi rodinnými domami. Opitý vodič elektromobilu nezvládol riadenie
Nasledujúci článokFiat v priebehu 12 mesiacov predstaví 2 nové autá
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.