Domov SPRÁVY News Alpine A390 oficiálne: Prvé foto a info

Alpine A390 oficiálne: Prvé foto a info

Alpine A390
Foto: Alpine

Hyundai IONIQ 5 N a Porsche Macan majú nového konkurenta. Alpine odhaľuje výkonné štvordverové kupé s vyššou stavbou karosérie s označením A390. 

Alpine A390 je po modeloch A110 a A290 v poradí už tretím modelovým radom značky Alpine, ktorá sa oficiálne na Slovensku zatiaľ nepredáva. Dizajn sériového modelu očakávane vychádza z minuloročného konceptu predstaveného na autosalóne v Paríži. Výkonné vozidlá podobné SUV sú v Európe populárne, preto A390 môže k Alpine pritiahnuť celkom novú klientelu. Treba mať však na pamäti, že podobne ako Porsche alebo Hyundai, Alpine A390 sa bude predávať výhradne s plne elektrickým pohonom.

Alpine A390
Foto: Alpine

Alpine A390 meria 4,6 m na dĺžku a 1,5 m na výšku, pričom poskytuje batožinový priestor s objemom 532 litrov, takže má blízko napríklad ku Cupre Tavascan alebo Škode Enyaq RS, avšak top verzia poskytuje ďaleko vyšší výkon vďaka koncepcii s tromi elektromotormi. Táto koncepcia je navrhnutá na mieru pre Alpine, hoci podvozkovú platformu Ampr Medium zdieľa s Renaultom Scénic či Nissanom Ariya. Vpredu sa nachádza jeden elektromotor a vzadu dva, takže Alpine A390 využíva pohon všetkých kolies s prednosťou prenosu krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Pre lepšie dynamické vlastnosti nechýba systém vektorovania krútiaceho momentu.

Alpine A390
Foto: Alpine

V interiéri Alpine A390 nezaprie príbuznosť s Renaultom Scenic. Má podobnú vertikálne orientovanú obrazovku multimediálneho systému a aj niektoré ovládacie prvky prezrádzajú príslušnosť k Renaultu. Stredový tunel však odkazuje na spracovanie kupé A110. Zvuk simuluje prejav štvorvalcového benzínového motora z A110, Alpine ale nevyužíva simuláciu prevodovky ako napríklad Hyundai.

Foto: Alpine

GT a GTS

Na trh prídu na začiatku dve verzie – GT s výkonom 400 koní (0-100 km/h za 4,8 sekundy, maximálna rýchlosť 200 km/h)) a GTS s výkonom 470 koní a 808 Nm, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a dosiahne maximálku 220 km/h. Toto zrýchlenie sa vyrovná modelu Alpine A110 R, hoci ten je tak o približne 1 tonu ľahší. Oba varianty používajú batériu s kapacitou 89 kWh, ktorá v zmysle noriem WLTP vystačí na dojazd 555 km. Maximálny nabíjací výkon je 190 kW.

Alpine A390 používa špeciálne odpruženie s hydraulickými dorazmi, ktoré ponúka vynikajúci kompromis medzi komfortom a ovládateľnosťou. Medzi technickými voľbami, ktoré urobili vývojoví inžinieri spoločnosti Alpine, je veľmi krátky prevodový pomer riadenia umožňujúci minimálne uhly natočenia kolies, čo vedie k priamočiaremu pocitu z jazdy. Osobitná pozornosť sa venovala aj pocitu z brzdenia, aby sa zabezpečilo jednoduché dávkovanie brzdnej sily za všetkých jazdných podmienok. Automobil je vybavený 365 mm kotúčmi so 6-piestovými strmeňmi, čo je pre Alpine novinka.

Alpine A390 je do veľkej miery francúzskym autom. Navrhnutý a vyrobený je v Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé v historickej továrni spoločnosti Alpine. Jeho motory sa vyrábajú v závode Cléon, vysokovýkonné NMC batérie Verkor používajú články a moduly vyrobené v Dunkerque a montované v Douai. Vo výbave nechýbajú pneumatiky Michelin ani audiosystém Devialet.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Alpine
Predchádzajúci článokSlovenská pošta nasadí v Bratislave autonómny pozemný dron MAIKA
Nasledujúci článokNávrat ku koreňom? Frontera môže vyzerať aj poriadne drsne
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.