Hyundai IONIQ 5 N a Porsche Macan majú nového konkurenta. Alpine odhaľuje výkonné štvordverové kupé s vyššou stavbou karosérie s označením A390.
Alpine A390 je po modeloch A110 a A290 v poradí už tretím modelovým radom značky Alpine, ktorá sa oficiálne na Slovensku zatiaľ nepredáva. Dizajn sériového modelu očakávane vychádza z minuloročného konceptu predstaveného na autosalóne v Paríži. Výkonné vozidlá podobné SUV sú v Európe populárne, preto A390 môže k Alpine pritiahnuť celkom novú klientelu. Treba mať však na pamäti, že podobne ako Porsche alebo Hyundai, Alpine A390 sa bude predávať výhradne s plne elektrickým pohonom.

Alpine A390 meria 4,6 m na dĺžku a 1,5 m na výšku, pričom poskytuje batožinový priestor s objemom 532 litrov, takže má blízko napríklad ku Cupre Tavascan alebo Škode Enyaq RS, avšak top verzia poskytuje ďaleko vyšší výkon vďaka koncepcii s tromi elektromotormi. Táto koncepcia je navrhnutá na mieru pre Alpine, hoci podvozkovú platformu Ampr Medium zdieľa s Renaultom Scénic či Nissanom Ariya. Vpredu sa nachádza jeden elektromotor a vzadu dva, takže Alpine A390 využíva pohon všetkých kolies s prednosťou prenosu krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Pre lepšie dynamické vlastnosti nechýba systém vektorovania krútiaceho momentu.

V interiéri Alpine A390 nezaprie príbuznosť s Renaultom Scenic. Má podobnú vertikálne orientovanú obrazovku multimediálneho systému a aj niektoré ovládacie prvky prezrádzajú príslušnosť k Renaultu. Stredový tunel však odkazuje na spracovanie kupé A110. Zvuk simuluje prejav štvorvalcového benzínového motora z A110, Alpine ale nevyužíva simuláciu prevodovky ako napríklad Hyundai.

GT a GTS
Na trh prídu na začiatku dve verzie – GT s výkonom 400 koní (0-100 km/h za 4,8 sekundy, maximálna rýchlosť 200 km/h)) a GTS s výkonom 470 koní a 808 Nm, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a dosiahne maximálku 220 km/h. Toto zrýchlenie sa vyrovná modelu Alpine A110 R, hoci ten je tak o približne 1 tonu ľahší. Oba varianty používajú batériu s kapacitou 89 kWh, ktorá v zmysle noriem WLTP vystačí na dojazd 555 km. Maximálny nabíjací výkon je 190 kW.
Alpine A390 používa špeciálne odpruženie s hydraulickými dorazmi, ktoré ponúka vynikajúci kompromis medzi komfortom a ovládateľnosťou. Medzi technickými voľbami, ktoré urobili vývojoví inžinieri spoločnosti Alpine, je veľmi krátky prevodový pomer riadenia umožňujúci minimálne uhly natočenia kolies, čo vedie k priamočiaremu pocitu z jazdy. Osobitná pozornosť sa venovala aj pocitu z brzdenia, aby sa zabezpečilo jednoduché dávkovanie brzdnej sily za všetkých jazdných podmienok. Automobil je vybavený 365 mm kotúčmi so 6-piestovými strmeňmi, čo je pre Alpine novinka.
Alpine A390 je do veľkej miery francúzskym autom. Navrhnutý a vyrobený je v Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé v historickej továrni spoločnosti Alpine. Jeho motory sa vyrábajú v závode Cléon, vysokovýkonné NMC batérie Verkor používajú články a moduly vyrobené v Dunkerque a montované v Douai. Vo výbave nechýbajú pneumatiky Michelin ani audiosystém Devialet.