Domov SPRÁVY News Porsche ukázalo nové pretekárske špeciály 911 Cup a 911 GT3 R

Porsche ukázalo nové pretekárske špeciály 911 Cup a 911 GT3 R

Foto: Porsche

Porsche sa chystá uviesť na trh prepracovanejšiu verziu úspešného modelu 911 GT3 R pre sezónu 2026.

Od svojho debutu začiatkom roka 2023 si súčasné Porsche 911 GT3 R vybudovalo pôsobivú bilanciu s početnými víťazstvami a titulmi z viac ako 500 pretekov po celom svete. Len v uplynulej sezóne si zákaznícke tímy zabezpečili neoficiálny titul majstra sveta GT3 pre konštruktérov v Intercontinental GT Challenge a obsadili prvé miesto vo všetkých troch klasifikáciách GTD Pro šampionátu IMSA WeatherTech SportsCar.

Porsche Motorsport doteraz dodalo zákazníckym tímom 106 kusov modelu 911 GT3 R. Vývoj nového modelu 911 GT3 R sa začal v auguste 2024. Hlavným zameraním vývoja bola optimalizácia odpruženia a aerodynamiky s cieľom dosiahnuť ešte vyváženejšie ovládanie a lepšiu ovládateľnosť najmä pre neprofesionálnych vodičov aj za premenlivých podmienok. Najvýraznejším vizuálnym prvkom nového modelu 911 GT3 R je pridanie vetracích otvorov na hornej strane predných podbehov kolies. Tieto takzvané „lamely“ významne prispievajú k zlepšeniu aerodynamiky. V spojení s optimalizovanou kinematikou dvojitého lichobežníkového predného zavesenia kolies, ktoré zvyšuje odpor sily, lamely pomáhajú pôsobiť proti stlačeniu prednej časti vozidla počas spomaľovania, čím udržiavajú aerodynamickú rovnováhu. To znižuje tendenciu vozidla nakláňať sa dopredu počas brzdenia. Vďaka tomu ponúka nový model presnejšie a predvídateľnejšie brzdné správanie, čím sa zlepšuje celková kontrola nad vozidlom.

Foto: Porsche

Optimalizácia podvozku a aerodynamiky

Vzadu je zadné krídlo vybavené štvormilimetrovou Gurneyho klapkou. Tá vytvára dodatočný aerodynamický prítlak a rozširuje možnosti aerodynamického nastavenia vyváženia. Podvozok je vzadu úplne uzavretý a vystužený. Súčasne upravená kinematika viacprvkovej zadnej nápravy zvyšuje efekt proti prehýbaniu, čím sa znižuje kompresia zadnej časti pri prudkej akcelerácii. To zlepšuje dynamické rozloženie zaťaženia medzi nápravami. V kombinácii s upraveným pretekárskym ABS piatej generácie od spoločnosti Bosch vedú tieto vylepšenia k vyváženejšej ovládateľnosti.

Ďalšie detailné vylepšenia vychádzajú z rozsiahlej spätnej väzby od zákazníckych tímov. Napríklad elektrohydraulický posilňovač riadenia je teraz vybavený dodatočným chladením kvapalinou, čo optimalizuje jeho tepelný výkon a zabezpečuje konzistentné riadiace sily, a to aj na náročných okruhoch, ako je napríklad Nordschleife. Nové keramické ložiská kolies zvyšujú robustnosť a odolnosť, zatiaľ čo upravené centrovacie čapy zjednodušujú montáž hnacích hriadeľov. Tie sú teraz chladené priamo vlastným prívodom vzduchu cez kanály NACA v bočných prahoch, nezávisle od chladenia bŕzd. To zlepšuje ich stabilitu na vysokorýchlostných okruhoch, ako sú Monza alebo Le Castellet, kde je nízka svetlá výška kritická. Zároveň je možné presnejšie nastaviť chladenie zadných bŕzd, čo je dôležitá vlastnosť pre okruhy ako napríklad Daytona.

Foto: Porsche

Inovácie aj do starých áut

Upravený vetrací otvor pre vodiča zaisťuje konzistentnú cirkuláciu vzduchu v kokpite, a to aj počas dlhých pretekov. USB kľúč RLU teraz ponúka praktické výhody: táto jednotka diaľkového záznamníka ukladá jazdné údaje priamo na USB kľúč, ktorý je možné rýchlo vymeniť aj počas krátkej zastávky v boxoch. Eliminuje sa tak časovo náročná potreba pripájať notebook pomocou kábla.

4,2-litrový plochý šesťvalcový motor, ktorý v závislosti od klasifikácie dosahuje výkon až 416 kW (565 koní), a pohon súčasného modelu 911 GT3 R zostávajú z veľkej časti nezmenené. Pre existujúce vozidlá založené na generácii 992 modelu 911 plánuje spoločnosť Porsche Motorsport ponúknuť približne 60 modernizačných súprav za jednotkovú cenu od 41 500 eur bez dane. Úpravy novej generácie sa tak dajú nainštalovať aj do existujúcich vozidiel.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!