Domov SPRÁVY News Dostupnejší Taycan 4S je lacnejší takmer o polovicu

Dostupnejší Taycan 4S je lacnejší takmer o polovicu

Nie je to dávno, čo na svet prišiel najočakávanejší elektromobil posledných rokov Porsche Taycan. Premiéru zažil na autosalóne vo Frankfurte, a to rovno v dvoch výkonnostných verziách. K bleskovo rýchlym variantom Turbo a Turbo S sa teraz pridáva známe označenie 4S.

Taycan 4S má osloviť má tých, ktorí nepotrebujú akcelerovať z nuly na sto za 3 sekundy a radšej si zopár eur navyše odložia do prasiatka. Exteriér odlišujú od vrcholných verzií iba drobné detaily ako predný splitter, prahy dverí či disky. Interiér je takmer úplne identický. Trojica displejov s centrálnou 10,9 palcovou obrazovkou infotainmentu, a dispozícií je tiež štvrtý panel pre spolujazdca. Štandardná výbava je samozrejme o niečo jednoduchšia ako tá v špičkových Taycanoch.

Najviac pozornosti teda smerovalo na samotnú pohonnú jednotku, teda elektromotor. Na výber sú dve batérie s rôznou silou a kapacitou. Štandardný 79,2 kWh akumulátor ponúka dojazd 405 kilometrov a výkon 390 kW (530 k). Za doplatok si však môžete zvoliť balík Performance Battery Plus. S tým dostanete 93,4 kWh batériu, ktorá navýši dojazd na 462 kilometrov, a pribalí vám ďalších 30 kW (41 konských síl) navyše. Poháňané sú všetky štyri kolesá. Pre obe výkonnostné varianty platia rovnaké rýchlostné údaje – akcelerácia z pokoja na 100 km/h za rovné štyri sekundy, a elektronicky limitovaná maximálka na 250 km/h.

Čo bude ale mnohých pri čerstvom modeli Taycan 4S zaujímať je práve cena. V súčasnosti je totiž elektromobilita stále akýmsi luxusom, ktorý si nemôže dovoliť každý. Nie kvôli prevádzkovým nákladom, ale kúpnej cene. Za novinku od Porsche si v Nemecku zaplatíte najmenej 105 607 eur. V porovnaní s konkurenčnou Teslou Model S je to stále o takmer o 20-tisíc eur viac, ak sa bavíme o najdostupnejšej verzií. Tá už však má svoje roky. Pokiaľ by ste ale chceli len o jeden výkonnostný stupeň vyšší Taycan – teda Turbo, prichystajte si ešte ďalších minimálne 47-tisíc eur. Rozdiel medzi základným variantom 4S, a špičkovým Turbo S, je dokonca až 80-tisíc eur. Prvé kusy by mali doraziť do showroomov už v januári budúceho roku.

ssangyong-torres-evx

Aktuálne z Frankfurtu 2019: Porsche Taycan si brúsi zuby na Teslu

Zdroj: Porsche | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPrémiové technológie už v základe, to je Hyundai i20 a i30 v edícii Cool
Nasledujúci článokSlováci odmietajú naftové motory, o diesel klesá záujem…