Jednou z najväčších noviniek pre rok 2019 bude nepochybne prvý elektromobil od Porsche. Okolo samotného vozu už istý čas koluje množstvo informácií či fotografií a dokonca i nám sa podarilo jeho prototyp zachytiť na bratislavských cestách.

Aký bude Taycan v skutočnosti aj tak zostáva stále záhadou. Našťastie už teraz vieme ako bude vyzerať interiér rýdzo športového elektromobilu. 

Porsche sa s interiérom modelu Taycan skutočne vyhralo. Nielenže sa nesie v znamení jednoduchosti, no obsahuje značné množstvo technologických vychytávok. Jeho celá filozofia spočíva v nasadení až piatich samostatných displejov, ktoré na želanie plnohodnotne nahradia klasické tlačidlá. Auto tak budete môcť ovládať doslova dotykom. Centrálny prístrojový štít je v podaní Taycanu tvorený obrovským 16,8-palcovým zaobleným displejom. Jeho zaoblenie má podľa automobilky evokovať klasické budíky tak ako ich poznáme dnes. Zároveň však prepája tradičnú technológiu s modernou, nakoľko prístrojový panel sa v značnej miere odvoláva na dizajn smartfónov a tabletov a to najmä svojim rozhraním.

Zdroj: Porsche
Displej kam oko dohliadne

V prístrojovom štíte si bude môcť vodič vybrať s celkovo štyroch základných zobrazení. Základom bude klasické zobrazenie, ktoré je pre Porsche typické. Avšak v tomto prípade sa na mieste otáčkomeru nachádza ukazovateľ okamžitého výkonu. Ďalším zobrazením je režim pre mapy kombinovaný s ukazovateľom výkonu. V poradí treťou variantov je čisto samostatné zobrazenie máp a poslednou verziou je minimalistické zobrazenie najdôležitejších vecí ako rýchlosť, dopravné značky a navigácia pomocou šípok. Po bokoch panelu prístrojov sa nachádzajú malé dotykové plochy, v ktorých si bude môcť majiteľ vyberať z nastavenia podvozku na jednej strane a vonkajšieho osvetlenia vozu na druhej strane.

Zdroj: Porsche

V centre palubnej dosky si našli svoje miesto hneď dva displeje. Prvým je už klasicky zobrazované centrum infotainmentu, ktoré disponuje uhlopriečkou 10,9 palca. Cez túto obrazovku sa bude dať nastavovať všetko od hudby až po osvetlenie interiéru, presne tak ako to poznáme z palubných systémov koncernu VW. Druhým displejom bude 8,4-palcová jednotka umiestnená pod centrom infotainmentu. Tá bude okrem iného disponovať haptickou odozvou a bude slúžiť na nastavovanie klimatizácie, vyhrievania sedadiel a mnohých iných komfortných funkcií v aute. Podobný systém je už dnes dobre známy vo vozidlách značky Audi.

Zdroj: Porsche

Podľa automobilky bude nastavovanie vozu naďalej veľmi intuitívne aj keď bude použité výhradne dotykové ovládanie. Inžinieri si dali záležať na tom, aby všetky potrebné a najčastejšie používané prvky boli presne na svojom mieste. To sa vzťahuje aj na systém Porsche Active Stability Management, ktorý sa bude nachádzať na centrálnom displeji. Okrem obrazoviek sa na stredovom tuneli nachádzajú aj výduchy klimatizácie a minimalistický volič “prevodovky”.

Prvý svojho druhu

Najzaujímavejším displejom na palube vozu bude nepochybne 10,9-palcová obrazovka pred spolujazdcom. Na nej sa budú môcť zobrazovať rôzne informácie z infotainmentu. okrem toho bude slúžiť na ovládanie niektorých funkcií. Navyše, Porsche Taycan sa stane jedno z prvých áut, ktoré ponúkne natívne nainštalovanú podporu pre Apple Music. Vodič a spolujazdci tak budú mať k dispozícii kompletný zbierku viac ako 50 miliónov skladieb, ktoré sa aktuálne v službe nachádzajú.

Zdroj: Porsche

Posledným z bohatého výpočtu displejov bude ten, ktorý bude dostupný cestujúcim na zadných sedadlách. Jeho uhlopriečka je 5,9 palca a hlavnou úlohou bude nastavovanie štvor-zónovej klimatizácie podľa potreby. Okrem značného výpočtu technologických vychytávok so sebou Taycan prinesie aj nové využite materiálov na palube. Auto bude k dispozícii s viacerými farebnými prevedeniami čalúnenia a špeciálnou tkaninou zvanou Race-Tex. Tá je vyrobená zo špeciálneho mikrovlákonvého materiálu, ktorého výrobný proces vyprodukuje až o 80% menej CO2 ako bežný materiál. Čerešničkou na torte pre ekologicky zmýšľajúcich ľudí bude využitie špeciálnej látky Econyl® na podlahu vozu, ktorá je vyrobená z recyklovaných rybárskych sietí.

Zdroj: Porsche

Kompletné informácie o elektromobile s výkonom 441 kW od Porsche automobilka zverejní už 4. septembra. Jeho dojazd by sa mal podľa predbežných informácií pohybovať na úrovni 400-500 kilometrov a kjapacita batérií by mala byť približne 90 kWh.

Elektrické Porsche Taycan sa preháňa ulicami takmer bez maskovania

Zdroj: Porsche

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOpel Corsa-e bude prvým elektrickým rally špeciálom
Nasledujúci článokPostaví Tesla svoju novú fabriku v Nemecku?
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.