Domov SPRÁVY News BMW X2 xDrive25e schová naftové verzie do vrecka

BMW X2 xDrive25e schová naftové verzie do vrecka

bmw x2 xdrive25e

Malý extrovert radu X sa už pár rokov teší veľkej obľube. Nová verzia X2 xDrive 25e prináša jedinečné spojenie jazdnej dynamiky a ekológie.

Už široká ponuka motorizácií obľúbeného SAC zdieľajúceho platformu s novými radami 1 a 2 bude čoskoro obohatená o plug-in hybridnú jednotku. Do už bohatého portfólia pohonných jednotiek, ktoré ponúka benzínové troj- či štvor- valce no nezabúda ani na dieslové agregáty teda pribudol posledný kúsok skladačky. Samozrejme, až na kompletne elektrický pohon. Týmto aplikuje bavorská automobilka svoju filozofiu Power of Choice (sila výberu) aj v kompaktnom segmente. Keďže tento prístup je prítomný aj v iných segmentoch, X2 xDrive 25e je už štvrtým plug-in hybridom značky.

Najnovší systém eDrive pracuje na zaužívanej plug-in koncepcii, ktorú BMW využívalo už v minulosti. 1.5 litrový benzínový trojvalec poháňa prednú nápravu a produkuje maximálny výkon 92 kW a točivý moment 220 Nm. Tieto parametre nie sú samé o sebe v ničom výnimočné a, pravdu povediac, samotná 1.5-ka by autu rozhodne nezaručovala dostatok dynamiky a prijateľnú spotrebu paliva. Ako už asi predpokladáte, trojvalcu sekunduje elektromotor. Ten poháňa zadnú nápravu a generuje výkon 70 kW a 165 Nm. Ten vďaka akumulátoru s kapacitou poskytuje dojazd 57 kilometrov.

Rovnaký výkon, nižšia spotreba

Výkon celej sústavy je teda 220 koní a 385 Nm, ktorý vďaka automatickej prevodovke vystrelí auto na stovku za úctyhodných 6.8 sekundy. Aj keď naftové verzie 18d alebo 20d poskytujú porovnateľné dynamické parametre, na model xDrvie 25e sa v jednej oblasti nechytajú. Spotreba paliva je totiž len 1.9 litra na 100 kilometrov. Samozrejme, túto hodnotu auto dosahuje s nabitým akumulátorom. Ten je možný dobíjať na  všetkých staniciach, no aj cez nástennú nabíjačku BMW i Wallbox, ktorej stačí na plné nabitie 3.2 hodiny.

ssangyong-torres-evx

Podobne ako väčšina plug-in vozidiel, aj X2 xDrive 25e je vybavená troma jazdnými režimami:

  • AUTO eDrive – optimálna spolupráca medzi spaľovacím a elektrickým motorom
  • MAX eDrive – využitie čisto elektrického pohonu až do 135 km/h
  • SAVE BATTERY – uchovávanie nabitých batérií na neskôr.

Kvôli vyššej váhe spôsobenej elektromotorom a akumulátorom, X2 xDrive25e prešla úpravami karosérie a podvozka. Na rozdiel od väčšiny plug-in hybridov, batérie v tomto vozidle sú umiestnené pod zadnými sedadlami. Vďaka tomuto riešeniu BMW dokázalo zachovať celý objem batožinového priestoru.

bmw x2 xdrive25e

BMW X2 xDrive 25e môže byť skvelou alternatívou pre zákazníkov, ktorí preferujú komfort SUV (SAC) a presúvajú sa hlavne v meste. Zakúpiť si ju budete môcť už od júla 2020. Už spomenutá zdieľaná platforma s menšími, “neXovými” modelmi, môže priniesť túto konkrétnu motorizáciu aj do “jednotky” či “dvojky”. Rozhodne sa máme na čo tešiť.

TEST BMW M135i, z predchodcom nemá nič spoločné…

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST SEAT Arona Black Edition – mestský crossover, ktorý láme predsudky
Nasledujúci článokBMW M235i Gran Coupe, rýchla štýlovka pre mladých