Zdá sa Vám BMW X7, či Mercedes-Benz GLS už moc okukaný a chceli by ste auto, s ktorým sa dokážete odlíšiť? Jeep sa po jedenástich rokoch vracia na trh so sedemmiestnym vozidlo Grand Cherokee L.
Mnoho z Vás si určite pomyslelo, že Jeep 7-miestne vozidlá nikdy nevyrábal. Opak je však pravdou. V rokoch 2005 až 2010. Pôvodne sa v závode pracovalo na vozidle Commander, ktorý môžeme označiť za pôvodcu všetkých veľkých SUV. Žiaľ nezožal taký úspech, aký automobilka očakávala a tak po piatich rokoch produkcie zišiel zo scény. Jeep však na veľké SUV nezanevrel. Minulý rok bol predstavený koncept Grand Wagoneer. Išlo o znovuspustenie „veľkometrážnych“ SUV. Nakoniec Grand Wagoneer ostal iba ako koncept a do produkcie pôjde Jeep Grand Cherokee L. Automobilka sa tak mohla vyvarovať chybám a novinku tak zaradila do úspešného portfólia Cherokee.
Nejde však o lacnú napodobeninu vozidla Grand Cherokee. Novinka je postavená na úplne novej platforme, ktorá bude základom aj pre novú generáciu kratšieho modelu Grand Cherokee. Pôjde tak o nastolenie „nového“ dizajnového jazyka. Proporcie SUV ostanú, no takmer kolmé čelné sklo a vysoká kapota pôsobia na prvý pohľad veľmi uhladene. Predná maska je užšia a približuje sa najmenšiemu bratovi Cherokee. Grand Cherokee L je naozaj Goliáš. Pokiaľ porovnáme aktuálny Grand Cherokee a Grand Cherokee L, tak dlhá verzia je o 383 milimetrov dlhšia a rázvor sa natiahol o 105 mm.
V číslach
Grand Cherokee L na dĺžku meria 5.204 mm a nápravy sú od seba vzdialené 3.091 mm. Plochá strecha má priniesť dostatok vnútorného priestoru. Vnútri vozidla nájdeme tri rady sedadiel. Prístup k nim uľahčujú predĺžené dvere. Druhý rad sedadiel bude samozrejme posuvný do maximálneho rozsahu 170 mm. Tretí rad sedadiel budete môcť takisto buď sklopiť do roviny, prípadne vyklopiť a samozrejme, elektricky. Luxusná verzia bude mať „iba“ šesť sedadiel a uličku uprostred. Podľa usporiadania sedadiel bude variabilný aj batožinový priestor – od základných 484 litrov až po 1.328 litrov.
Interiér bude štandardne kožený a bude disponovať najnovším UConnect infotainmentom s uhlopriečkou 8,4 alebo 10,1 palca. Auto bude mať v sebe aj 10,3 palcový virtuálny kokpit. Čo sa týka podvozku, vozidlo bude disponovať pneumatickým pružením a nezávislým zavesením všetkých kolies. Prechádzame tak od drsných podmienok ako si to pamätáme po maximálne pohodlie pasažierov.
Technológia je základ
Na výber bude z pohonu náprav Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II. Už prvý variant bude môcť meniť hnací moment v rozsahu 0:100 až po 100:0 medzi oboma nápravami. Quadra-Trac II pridáva redukčný prevod a Quadra-Drive II pridá aj elektronickú uzávierku zadného diferenciálu eLSD. V teréne majiteľom pomôže volič jazdných režimov Select Terrain. Na výber bude z Auto, Sport, Rock, Snow a Mud/Sand. Priplácať sa bude za off-road packet s ochrannými doskami podvozku, či prvkami, ktoré zvýšia brodivosť. 60% podiel vysokopevnostnej ocele v konštrukcii karosérie zabezpečí odolnosť. Čo však môžeme očakávať pod kapotou tohto mastodonta?
Základnú ponuku bude tvoriť 3,6-litrový šesťvalec Pentastar s výkonom 213 kW / 290 koní. Pokiaľ sa radíte k náročnejším zákazníkom, k dispozícií bude takisto 5,7-litrová V8-čka HEMI s maximálnym výkonom 262 kW / 356 koní. Obe motorizácie sú spojené s automatickými osemstupňovými prevodovkami. Pevne veríme, že do ponuky sa dostane aj 3,0-litrový dieselový šesťvalec a kompresorom doplnená verzia SRT. Otázkou ostáva, či sa vôbec Grand Cherokee L dostane aj na európsky trh.