Zatiaľ čo iné automobilky už svoje elektromobily predstavujú rad za radom, Volvo si s prvým elektrickým autom dávalo na čas. Totižto prvé elektrické Volvo XC40 ešte doteraz nemá slovenskú oficiálnu cenu. Ale v tomto roku ju už spoznáme.
Volvo XC40 je prvým z rodu malých mestských SUV alebo crossoverov od švédskej značky. Od Volva sme poznali skôr väčšie XC90 a neskôr XC60. Avšak elektrické Volvo XC40 je úplnou novinkou, o ktorej nevieme ešte úplne všetko. Tento rok by sa to však malo zmeniť a malý mestský elektrický crossover od Volva by mohol zamiešať s predajnými kartami.
Aj keď Volvo kvázi už elektromobil predstavilo v podobe modelu Polestar 2, ten je braný skôr ako odlišná automobilka. Preto je aj elektrické XC40 brané ako prvé elektro auto od Volva. A pritom práve Volvo prezentuje, že sa chce ako prvá značka (ak nerátam málo predajný Smart alebo tiež Polestar) preorientovať na elektrické autá. Zatiaľ však z ponuky postupne vypadávajú vznetové motory, a aj tie, ktoré majú, už sú len s mild-hybridom. Avšak XC40 v podobe elektromobilu má začať revolúciu aj pri tejto švédskej automobilke.
Cez 400 koní
Volvo XC40 Recharge by malo disponovať 78 kWh akumulátorom, ktorý mal zabezpečiť dojazd cez 400 km. A to je údaj podľa reálnejšej metodiky WLTP. Priemerná spotreba by tak nemala preliezť hodnotu 20 kWh/100 km, čo pri vyššom aute môže byť problém. Zaujímavosťou sú 2 elektromotory, každý s výkonom 150 kW (204 k), teda spolu majú 300 kW (408 k). A to je už na mestské presúvadlo skutočne skvelý výsledok.
Zabezpečené bude aj rýchlo nabíjanie cez DC prúd, Volvo XC40 dokáže nabíjať výkonom až 150 kW, čo je taktiež perfektná hodnota. Problémom bude len nájsť nabíjaciu stanicu, ktorá takýto výkon poskytuje. Nie je to totiž samozrejmosť. Cez AC sa budete musieť uskromniť na 11 kW. Vďaka pohonu všetkých kolies bude zrýchlenie na 100 km/h za 4,9 sekundy a maximálka tak obligatórne obmedzená na 180 km/h (na to prechádzajú všetky autá Volvo). V USA začína Volvo XC40 Recharge na 54 tisíc dolároch, avšak pozor, tam je to bez dane. Každý štát má totiž inú daň. Koľko nakoniec bude stáť u nás, to sa dozvieme behom tohto roka. Cenu pod 50 tisíc eur však veľmi nepredpokladám.