Už v poradí tretia generácia populárneho mestského SUV Nissan Qashqai je doslova za rohom. Automobilka sa rozhodla, že budúcim majiteľom povie viac, čo bude pod kapotou. K dispozícií bude mild-hybridný systém a hybridný pohon E-Power.
Nissan v Európe čaká doslova kľúčová premiéra. Už o necelý mesiac sa svetu predstaví tretia generácia cross-overu Qashqai. Nové emisné normy v Európe preň budú znamenať výrazné technologické zmeny. Z ponuky už v Septembri 2020 vypadol dieselový agregát a všetky benzínové motorizácie budú elektrifikované. Pohon 4×4 bude k dispozícií iba v jednej verzii.
Čo sa teda bude skrývať pod kapotou? V základnej ponuke budú dva hybridné systémy. Odrazový mostík dá štvorvalec 1,3 ALiS (Advanced Lithium-Ion battery System). Pod týmto skráteným názvom sa ukrýva 12 V mild-hybridný systém so štart-generátorom a malým li-ion akumulátorom.
Ten bude slúžiť na „vypínanie“ motora pri rýchlosti menšej ako 18 km/h. Rekuperácia brzdnej energie a pri zrýchľovaní bude od 20 km/h do 110 km/h. Podporu akcelerácie môžeme nájsť v navýšenom krútiacom momente o 6 Nm. Na výber bude z dvoch výkonnostných variantov. 103 kW alebo 117 kW. Slabší variant bude k dispozícií s manuálnou ale aj s automatickou prevodovkou XTRONIC. Výkonnejšiu verziu bude možné kombinovať aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Podmienkou však bude automatická CVT prevodovka.
Zaujímavejšou verziou však bude Qashqai s pohonom E-Power. Ten sa už nejaký čas používa u japonských kolegov Note, Serena a Kicks. Tento pohon bude veľmi podobný, ktorým disponuje Honda CR-V. Qashqai s pohonom E-Power bude skôr elektrické, než hybridné vozidlo. Hlavným ťahúňom bude elektromotor s výkonom 140 kw spriahnutý so 4-valcovým motorom s objemom 1,5-litra. Nissan takisto sľubuje okamžitú reakciu na plynový pedál a hladký chod ako sme zvyknutí z elektroauta Nissan Leaf. Čo je základom, takisto podporuje nízku spotrebu. Na výber bude z troch jazdných režimov – Eco, Standard a Sport. Chýbať nebude ani systém e-Pedal, pomocou ktorého budete regulovať rýchlosť len pomocou plynového pedálu.
Škodou je, že nový Qashqai E-Power nebude k dispozícií s pohonom 4×4. „Ponuka motorov je jednoduchá a inovatívna. Obe možnosti sú samozrejme inovatívne, efektívne a zábavné,“ vyjadril sa Matthew Wright. Na náš trh sa spočiatku dostanú klasické mild-hybridy na pohon E-Power si budeme musieť počakť do roku 2022.
Parametre Nissan Qashqai 2021
Motor | 1.3 12V ALiS Micro Hybrid 140 | 1.3 12V ALiS Micro Hybrid 160 | 1.3 12V ALiS Micro Hybrid 160 4×4 | 1.5 E-Power 190 |
Počet valcov | 4 | 4 | 4 | 4 |
Výkon | 103 kW | 117 kW | 117 kW | 140 kW |
Krútiaci moment | 240 Nm | 260 Nm | 270 Nm | 330 Nm |
Prevodovka | 6 MT | 6 MT / CVT | CVT | – |