Domov SPRÁVY News TOP 4 jazdenky do 15.000 eur s dojazdom vyše 1000 km

TOP 4 jazdenky do 15.000 eur s dojazdom vyše 1000 km

Foto: BMW

V čase vysokých cien pohonných hmôt a rastúceho počtu elektromobilov v portfóliách modelov jednotlivých automobiliek môže byť téma dojazdu pre mnohých motoristov mimoriadne aktuálna.

Vybrali sme 4 jazdené autá do 15-tisíc eur, ktoré vynikajú nízkou spotrebou v reálnom svete a umožnia vám prejsť na jedno natankovanie viac než 1000 km aj pri nie úplne ľahkej nohe na plyne.

Renault Clio V 1,5 dCi
Foto: starstop.sk, Karol Gajdoš

Piata generácia Renaultu Clio sa niekoľko mesiacov po uvedení na trh predávala aj so známym dieselovým štvorvalcom 1,5 dCi kombinovaným so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. U nás sa dala kúpiť len jeho silnejšia, 115-koňová verzia. V zahraničí nájdete aj 86-koňový variant a zrejme aj po ňom sa budete musieť poobzerať. Silnejších verzií sa totiž predalo extrémne málo a keďže ide o relatívne nový model (modelový rok 2020), tak ich v inzercii prakticky ani nenájdete. Majiteľom sa ani nečudujeme, pretože voľbou naftového Clia vyhrali parádny jackpot. V garáži majú šikovné malé auto s vyspelým, komfortným podvozkom, príjemným interiérom a mimoriadne úsporným motorom.

Počas nášho redakčného testu sme s Cliom absolvovali cestu z Bratislavy do Komárna s priemernou spotrebou 3,2 l/100 km. Aj na diaľnici pri rozumnej rýchlosti sa zmestíte do 4 litrov, koniec koncov priemerná spotreba na konci nášho týždňového testu bola 4,2 l/100 km. Toto Clio má síce iba 39-litrovú nádrž, ale bez väčších problémov teda viete na jedno natankovanie prejsť niečo vyše 1000 kilometrov.

Pokračovanie na ďalšej strane

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
Predchádzajúci článokNezodpovedným motoristom hrozí pokuta 5000 eur, nový návrh je už na stole
Nasledujúci článokDacia Spring má za sebou radikálny facelift
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.