Domov SPRÁVY News Citroën sa pripravuje na dobu, keď bude vlastníctvo auta prežitkom

Citroën sa pripravuje na dobu, keď bude vlastníctvo auta prežitkom

Generálny riaditeľ automobilky Citroën Vincent Cobée odhalil svoju víziu budúcnosti francúzskej značky. Táto vízia zahŕňa inšpiráciu z nedávno odhaleného konceptu Oli v nových modeloch, ktoré pravdepodobne začnú s ďalším Citroënom C3.

Aj keď Cobée hovoril v rozhovore pre britský AutoExpress o budúcich produktových plánoch len málo, očakáva sa, že model C3 sa stane ďalším novým Citroënom. Otáznik visí nad modelmi OliAmi. A rovnako tak vieme, prečo je pre Citroën tak dôležité mať svoje miesto v koncerne Stellantis.

Citroën

Bez servisnej siete to nepôjde

Cobée vníma dôležitú úlohu, ktorú budú predajcovia hrať aj v budúcnosti. „Každý z nás, kto vlastní auto, to vníma ako masívnu investíciu. Tá si vyžaduje údržbu, ktorú si sami nezvládneme realizovať.“ Vidí dôležitosť hustej servisnej siete. „Predávame nástroje slobody, ktoré budú ľudia stále potrebovať, chcieť a ktoré stále vyžadujú údržbu, skrášľovanie a opravy. Takže potrebujete predajcov. Prečo by sme sa chceli zbaviť ľudí, ktorí nás zastupujú na územiach? Realita je taká, že oni potrebujú nás, my ich a zákazníci ich chcú.“

Cobée má jasno v tom, že nákup áut sa zmení, no svoju úlohu zohrajú aj predajcovia. „Ak ste členom Amazon Prime, znamená to, že sa nikdy nepozeráte na produkt v obchode? Znamená to, že ste administratívnu a logistickú časť zadali na webovú stránku. Otázka teraz znie: má z toho obchod niečo? Stále predsa musí prebiehať údržba a stále prebieha aj ďalší predaj.”

ssangyong-torres-evx
Zanikne vlastníctvo?

Kompaktný Citroën Ami našiel svoje miesto vo Francúzsku. Polovica predajov modelu Ami pochádza z online priestoru. Nikto však nevykonáva údržbu okrem oficiálnych predajcov. A tak aj napriek online obchodu vchádza veľa mladých ľudí do predajní a servisov značky. Ide o ľudí, ktorých by normálne predajcovia nevideli. Aj o budúcom živote Citroënov má Cobée predstavu. Počas celého životného cyklu vozidlo vlastní a vylepšuje samotný Citroën. Podľa neho v budúcnosti zanikne termín „vlastniť auto“.

„Povedzme, že vám prenajmem auto napríklad za 400 eur mesačne. Máte ho štyri roky, ja ho udržiavam, pretože v cene je zahrnutá pravidelná údržba. Auto mi vrátite, ja ho opäť skontrolujem a upgradujem. Navrhneme auto tak, aby sa dalo modernizovať. Po modernizácii ho posunieme niekomu na ďalšie štyri roky, ale už za 300 eur mesačne. Hovorím tomu systém s uzavretou slučkou.“

Citroën

Málo recyklujeme

Vozidlo sa udržiava viac rokov, čo je výhodná obchodná príležitosť. A ekologická stopa klesá a smeruje až po samotnú recykláciu vozidla. Aktuálne čísla ukazujú, že výrobcovia recyklujú iba 15 % automobilov. Takto inteligentné myslenie v oblasti udržateľnosti a šetrnosti k životnému prostrediu inšpirovalo auto ako Oli. To postavili s ohľadom na systém „uzavretej slučky“ a rovnako aj model Oli inšpiroval nový spôsob myslenia pre Citroën.

Znamená to, že Citroen zaradí Oli do výroby, ako to urobil s Ami? V súčasnej forme sa asi model Oli do výroby nedostane. Môže sa však stať inšpiráciou pre iné modely, ktoré výrobca chystá. Pokiaľ ide o zvyšok modelového radu Citroën, model C3 dostane novú generáciu a pravdepodobne bude využívať platformu CMP/e-CMP koncernu Stellantis. To znamená po prvýkrát úplnú elektrifikáciu pre toto vozidlo, čo pomôže udržať nižšie náklady. Všeobecne sa očakáva, že novú generáciu modelu C3 odhalia v priebehu roka 2023 a do predaja sa dostane začiatkom roka 2024.

Citroën
Zdroj: AutoExpress
Zlatý Stellantis

Byť súčasťou skupiny Stellantis prináša pre Citroën aj obrovské výhody. Prináša to konkurencieschopnosť v oblasti elektromobility. „Požiadavkou číslo jeden Carlosa Tavaresa, generálneho riaditeľa koncernu Stellantis, je byť iný. Na Citroën sa pozerá ako na značku, ktorá by mala mať odvahu nerobiť to, čo robia ostatní.

Jedna myšlienka Citroënu, ktorá pokračuje, je Advanced Comfort, pričom Cobée hovorí o aute ako o „kukle šťastia“. Pod vedením Cobéeho je jasné, že Citroën chce ísť svojou vlastnou cestou. Závisí to však na meniacom sa svete, v ktorom žijeme, a nie na tom, čo robia iní výrobcovia áut. Podľa Cobéeho je zásadnejší pohľad spoločnosti, ako pohľad konkurencie.

Citroën
Zdroj: AutoExpress

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokAudi Q8 e-tron predvádza, čo dokázali Nemci 4-ročným vývojom elektrických SUV
Nasledujúci článokVolvo EX90 – najbezpečnejšie auto na svete