Chcete BMW, ktoré vlastne nie je BMW? Model B5 od značky Alpina môžeme označiť za ešte lepšiu verziu už tak výborného automobilu. A keďže Alpina sa rozhodne nechce nechať zahanbiť, pod kapotu BMW radu 5 dala ten najsilnejší motor v histórii modelu B5.
Alpina B5 má potenciál stať sa vzorom pre všetkých ostatných v segmente. Pod kapotou má motor s výkonom 625 koní a chuť zahanbiť aj viaceré okázalejšie športové kúsky. Alpina B5 v prevedení Touring môže pokojne niesť titul „superkombík“. Ide o auto, ktoré spĺňa požiadavky rodiny a stále nezabije dušu dieťaťa vo vás. Má to ale jeden háčik. Na tento špás potrebujete pomerne dosť peňazí.
Búrajú mýty
Alpina možno vie, že nad jej budúcnosťou visí množstvo otáznikov a veľa otázok stále nepozná svoje odpovede. Tento variant modelu radu 5 však môže všetko zmeniť. V Alpine by sa mohli nahnevať, keby ich označíme iba za dvorných tunerov BMW. Možno aj motivácia zbúrať tento mýtus o dvornom tunerovi motivovala špecialistov Alpiny priniesť model Alpina B5 GT.
Tento model sa na cesty dostane v oboch karosárskych verziách. Pôjde teda o štandardný sedan a kombi s označením Touring. Najzásadnejšou zmenou však určite bude upravený vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra a dvoma turbami. Z pôvodných 612 koní a 800 Nm sa podarilo úpravami vydolovať 625 koní a krútiaci moment 850 Nm.
Zahanbí aj superšporty
Ide o vôbec najsilnejší motor Alpiny v histórii. Rodinný sedan, respektíve kombík sa bez problémov dokážu zmeniť na neľútostné beštie, ktoré na nemeckej diaľnici nikto nesmie podceniť. Zrýchlenie z 0 na 100 za 3,4 sekundy nerobí modelu B5 GT žiadny problém. A keď už sme spomenuli tie nemecké diaľnice, maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 322 km/h. Ak teda budete meškať s deckami do školy, určite stratu po ceste dobehnete.
Zvýšený výkon bol dosiahnutý úpravami sacieho potrubia, aktualizáciami softvéru riadiacej jednotky motoru a aj vďaka novému nastaveniu plniaceho tlaku v turbách. Štandardom pre tento model zostáva modrá alebo zelená farba. Ak sa rozhodnete pre trošku viac individuality, k dispozícii máte ďalších šesť unikátnych farieb laku. V interiéri nesmie chýbať koža Nappa, respektíve Merino. Keďže ide o limitovanú verziu, každý vyrobený kus dostane plaketku s číslom. Celkovo sa vyrobí iba 250 kusov a cena má atakovať hranicu 150 tisíc eur.