Domov SPRÁVY News Najsilnejšia Alpina B5 zahanbí aj Lambo

Najsilnejšia Alpina B5 zahanbí aj Lambo

Chcete BMW, ktoré vlastne nie je BMW? Model B5 od značky Alpina môžeme označiť za ešte lepšiu verziu už tak výborného automobilu. A keďže Alpina sa rozhodne nechce nechať zahanbiť, pod kapotu BMW radu 5 dala ten najsilnejší motor v histórii modelu B5.

Alpina B5 má potenciál stať sa vzorom pre všetkých ostatných v segmente. Pod kapotou má motor s výkonom 625 koní a chuť zahanbiť aj viaceré okázalejšie športové kúsky. Alpina B5 v prevedení Touring môže pokojne niesť titul „superkombík“. Ide o auto, ktoré spĺňa požiadavky rodiny a stále nezabije dušu dieťaťa vo vás. Má to ale jeden háčik. Na tento špás potrebujete pomerne dosť peňazí.

Búrajú mýty

Alpina možno vie, že nad jej budúcnosťou visí množstvo otáznikov a veľa otázok stále nepozná svoje odpovede. Tento variant modelu radu 5 však môže všetko zmeniť. V Alpine by sa mohli nahnevať, keby ich označíme iba za dvorných tunerov BMW. Možno aj motivácia zbúrať tento mýtus o dvornom tunerovi motivovala špecialistov Alpiny priniesť model Alpina B5 GT.

Tento model sa na cesty dostane v oboch karosárskych verziách. Pôjde teda o štandardný sedan a kombi s označením Touring. Najzásadnejšou zmenou však určite bude upravený vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra a dvoma turbami. Z pôvodných 612 koní a 800 Nm sa podarilo úpravami vydolovať 625 koní a krútiaci moment 850 Nm.

ssangyong-torres-evx

Zahanbí aj superšporty

Ide o vôbec najsilnejší motor Alpiny v histórii. Rodinný sedan, respektíve kombík sa bez problémov dokážu zmeniť na neľútostné beštie, ktoré na nemeckej diaľnici nikto nesmie podceniť. Zrýchlenie z 0 na 100 za 3,4 sekundy nerobí modelu B5 GT žiadny problém. A keď už sme spomenuli tie nemecké diaľnice, maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 322 km/h. Ak teda budete meškať s deckami do školy, určite stratu po ceste dobehnete.

Zvýšený výkon bol dosiahnutý úpravami sacieho potrubia, aktualizáciami softvéru riadiacej jednotky motoru a aj vďaka novému nastaveniu plniaceho tlaku v turbách. Štandardom pre tento model zostáva modrá alebo zelená farba. Ak sa rozhodnete pre trošku viac individuality, k dispozícii máte ďalších šesť unikátnych farieb laku. V interiéri nesmie chýbať koža Nappa, respektíve Merino. Keďže ide o limitovanú verziu, každý vyrobený kus dostane plaketku s číslom. Celkovo sa vyrobí iba 250 kusov a cena má atakovať hranicu 150 tisíc eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 14

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokECD Automotive Design: na Floride stavajú zákazkové Defendery
Nasledujúci článokTEST Citroën C5 X PureTech 180 – tak sme sa konečne dočkali