Mitsubishi ASX je jedným z mála áut, pri ktorom je označenie „najlepšie, aké kedy bolo“ skôr negatívom pre značku. Ak vám hneď nie je jasné prečo, nuž čítajte ďalej, alebo si pustite naše nové video.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=cyn60X6AsxE]
Rovno sa pozrime na slona v miestnosti. Za novým ASX nehľadajte nič viac, než preznačkovaný Renault Captur. Za dizajnové odlišnosti môžeme považovať maximálne logá, ale inak je všetko rovnaké. Na druhú stranu, Captur je skvelý mestský crossover a pozitíva sa preniesli aj do jeho japonského dvojníka. Napríklad batožinový priestor, ktorý môže mať objem až 536 litrov. Lenže pri dosiahnutí tohto čísla si z Capturu urobíte dvojmiestne auto. Ak teda dáte posuvnú zadnú lavicu do polohy, v ktorej budú komfortný aj ďalší cestujúci, máte naďalej 422 litrov.
Prebral všetko dobré
Taktiež interiér ostal rovnaký ako predfaceliftový Captur. Jediné, čo tu chýba, je „levitujúca“ stredová konzola s voličom shift-by-wire. Nijako zásadne však nechýba a prioritou je výborná ergonómia a taktiež množstvo odkladacích priestorov. Pochvalu si zaslúži aj 9,3“ stredový tablet, ktorý ponúka prehľadný systém a taktiež možnosť bezdrôtovej konektivity. Hádam jediné mínus je kompaktnejšia stredová opierka.
Elektrifikácia podľa vášho gusta
Z Capturu pochádza aj celá ponuka motorov, čo znamená, že ASX môže byť čistý benzín, mild hybrid, hybrid, alebo plug in hybrid. My sme testovali mild hybridnú 1,3 s výkonom 160 koní a 230 Nm. Agregátu pomáha štartérgenerátor s 12V sieťou. A čuduj sa svete, tento pohon fungoval úplne zamatovo. Dokonca až tak, že sme v ASX vôbec nevypínali štarstop systém. Vďaka štartérgenerátoru boli naštartovania hladké a pohon vedel v klesaniach vyťažiť maximum z plachtenie tým, že rovno vypol motor. ASX síce nevedelo prejsť malé vzdialenosti na čistý elektrický pohon, ako napríklad Jeep Compass, ale za to vedelo držať konštantnú spotrebu. Nech s ním budete robiť hocičo, na konci dňa tam bude svietiť číslo 7.
CVT tu nehľadajte
Francúzska aliancia tiež do Mitsubishi priniesla dvojspojkovú prevodovku, takže žiadny festival červeného pásma CVT prevodoviek sa tu nekoná. Raz za čas sa však objavil iný neduh, a to síce šklbnutie. Šoférsky ASX spadá presne do kolonky mestských crossover, čiže žiadne jazdné terno to nie je, ale vždy máte prehľad o tom, čo auto robí a dáva vám pocit istoty.
Aký bude záujem?
Otázkou však je, ako si ASX nájde zákazníkov. Nakoľko všetko vyššie napísané vie aj originál, dokonca za nižšiu cenu. Captur začína už od 19 900€, zatiaľ čo ASX od 20 450€. A rozdiel je cítiť aj pri vrcholných výbavách, kde síce k ASX nemusíte nič priplácať, ale aj tak bude na konci o niečo drahšie. ASX je samo o sebe najlepšie, aké kedy bolo. Pravda, už bez pohonu všetkých štyroch kolies, ale ten na jeho účel nepotrebuje. Zároveň je však trpkým víťazstvom, ktoré dokonale ukazuje dosahy rozhodnutia, ktoré si na poslednú chvíľu niekto tam hore rozmyslel.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=cyn60X6AsxE]
Mitsubishi ASX 1,3 DI-T Mild Hybrid |
|
Usporiadanie a počet valcov |
radový 3-valec |
Zdvihový objem |
1332 cm3 |
Max. výkon |
116 kW/158 |
Max. krútiaci moment |
270 Nm |
Palivo |
benzín |
Pohon |
2WD |
Prevodovka |
7 st. dvojspojková automatická |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY |
|
Dĺžka |
4 227 mm |
Šírka |
1 797 mm (so zrkadlami) |
Výška |
1 576 mm (s lyžinami) |
Rázvor náprav |
2 606 mm |
Prevádzková hmotnosť |
1 342 – 1462 kg |
Objem batožinového priestoru |
536 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
8,5 s |
Max. rýchlosť |
204 km/h |
SPOTREBA |
|
Mesto |
7,1 |
Diaľnica |
7,5 |
Okresky |
6,2 |
CENA |
|
Základná cena modelu |
20 450 eur |
Základná cena testovanej verzie |
32 150 eur |
Nesmierne ma bolí srdce z zoho čo vidím.
To akože tento preznačkovaný model ASX je nejaká výhra? Je to strašné! Niet nad staršie ASX 2020 so vsetkým ako SUV má byť.