Domov TESTY Nové vozidlá Úspornejší naftový motor nájdete len ťažko. Kompaktné SUV ešte nikdy nebolo tak...

Úspornejší naftový motor nájdete len ťažko. Kompaktné SUV ešte nikdy nebolo tak dobré

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Model GLC sa stal jedným z najpredávanejších Mercedesov vôbec, a to aj na Slovensku. Druhá generácia je síce zvonka nenápadná, no vo vnútri skrýva malú revolúciu. Čím nás očarila a čím naopak sklamala?

Zdá sa, že Mercedes vsadil na istotu a nové GLC pôsobí akoby išlo skôr o facelift než úplne novú generáciu. Väčšina ľudí si zmenu na prvý pohľad nemusí vôbec všimnúť. Okrem nového svetelného podpisu je signifikantným znamením aj prepojenie predných svetlometov s maskou chladiča. Zadné partie sú ľahšie rozpoznateľné, keďže si prepožičali tvar skupinových svetiel z triedy S. Aj napriek decentným zmenám je finálny dizajn zaujímavou evolúciou, ktorá nič nepokazí. To, čím vás chce nová trieda GLC ohúriť, sa skrýva vnútri.

Technológie pre všetkých

Unifikácia sa stáva trendom a Mercedes o tom vie svoje. Pravidelne sme svedkami nápadnej podoby jednotlivých modelov naprieč prakticky celým spektrom. Nehovoriac o odovzdávaní technológií z vlajkovej lode k základným modelom a niekedy aj naopak. Stačí si spomenúť na novú triedu A v dobe jej debutu.

GLC prevzalo architektúru interiéru z triedy C. Hľadať zásadné rozdiely nemá príliš zmysel. Generačný skok je však tak veľký, že nemusí vyhovovať úplne všetkým aktuálnym majiteľom predchádzajúcej generácie. Ovládanie je totiž plne dotykové, a to vrátane volantu, ktorý sme už neraz kritizovali. Na druhej strane je dobré zdôrazniť fakt, že Mercedes disponuje tým najintuitívnejším systémom infotainmentu vôbec. Ten je navyše doplnený nádherným displejom pred vodičom s ohromujúcou grafikou. Trojicu displejov uzatvára ten projekčný, ktorý premieta kvantum informácií, vrátane tých terénnych.

interiér automobilu Mercedes GLC 220d
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Digitalizácia ide ruka v ruke s komfortom a bezpečnosťou. Na palube tak nájdete prakticky všetky asistenčné systémy, vrátane systému na udržiavanie vozidla v strede jazdného pruhu. Ku komfortným prvkom výbavy patrí aj štvorzónová klimatizácia, ktorá v tomto segmente nemá konkurenciu. Všetko to uzatvárajú pokrokové digitálne svetlomety. To, čo dokážu vytvoriť pred vašimi očami počas noci, je doslova ohromujúce.

Keď vzduch nie je vzduchom

Možnosť priplatiť si za vzduchový podvozok v prípade GLC bola už v predchádzajúcej generácii. Po tejto voľbe nesiahlo veľa zákazníkov a Mercedes sa ňou ani nepýšil. Dnes je všetko inak a AIRMATIC je súčasťou balíka spolu s aktívnym riadením zadnej nápravy. Naše očakávania však ostali nenaplnené a výsledný komfort, ktorý GLC so vzduchovým podvozkom ponúka, je viac než podpriemerný. Filtrácia nerovností pripomína klasický podvozok a rozdiel spozorujete jedine na poľnej ceste a v teréne.

Mercedes GLC 220d na poľnej ceste
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

A presne tam je tento podvozok aj určený. Dokáže zvýšiť svetlú výšku v prvej úrovni o 1,5 cm a v druhej o ďalších 5 centimetrov. V kombinácii s terénnym balíčkom získavate aj extra ochranu podvozku a reálne vám už nič nebráni vybrať sa na dobrodružstvo do náročnejšieho terénu. GLC navyše ponúka množstvo terénnych zobrazení, vrátane praktického náhľadu okolo vozidla a možnosti vidieť pod kolesá.

batožinový priestor modelu Mercedes GLC 220d
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Skvelo vyvážený

Napriek menšiemu sklamaniu nie je jazda s GLC nekomfortná, práve naopak, obzvlášť ak si uvedomíme, že sme mali obuté dvadsaťpalcové disky kolies. Nami testovaná verzia s označením 220d disponovala naftovým štvorvalcom naladeným na 145 kW. Ponúkaná dynamika je dostatočná a naftové GLC si hravo poradí s okreskami, mestom, ale aj diaľnicou. S týmto motorom máme mimoriadne dobré skúsenosti z triedy C a nedá mi inak, ako označiť ho za najúspornejší diesel súčasnosti. V Stuttgarte tak opäť posúvajú hranice segmentov na nový level.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa startstop.sk – Stop Magazín (@startstopsk)

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1993 cm3
Max. systémový výkon 145 kW / 198 k
Max. krútiaci moment 440 Nm
Palivo Nafta
Pohon AWD
Prevodovka 9-stupňová AT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4716 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1890 mm
Výška 1640 mm
Rázvor náprav 2888 mm
Pohotovostná hmotnosť 2000 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,0 s
Objem bat. priestoru 620 l
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 6,4 l/100 km
Diaľnica 6,9 l/100 km
Okresky 5,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 57 960 €
Cena testovanej verzie 86 694 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 47

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZ priemerného elektromobilu urobili výborný spaľovák, cenový rozdiel bije do očí
Nasledujúci článokLamborghini zatiaľ neplánuje elektrický superšport. Nie je na to správny čas, tvrdia