Domov TESTY Nové vozidlá Najlepšie rodinné SUV alebo drahá pasca? S naftou je stále vo forme

Najlepšie rodinné SUV alebo drahá pasca? S naftou je stále vo forme

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Vynovené Discovery je autom, ktoré si zaslúži vašu pozornosť. Odvezie 7 ľudí, loď či karavan, no v meste vás nezahanbí. Ponúka viac, než si mnohí myslia. My sme vyskúšali základnú naftovú verziu, avšak v plnej výbave.

Hneď v úvode sa musím priznať, že som Land Rover Discovery podcenil. V hlave som mal tento model kategorizovaný ako lacný Land Rover s prapodivným vzhľadom. Predchádzajúce generácie totiž za C-stĺpikom predvádzali zvláštne dizajnové kreácie. Akoby predok hovoril – som do mesta, kým zadok trval na úžitkovom charaktere. Pravdou však ostáva, že tento netradičný dizajn definuje dnes už takmer ikonický model.

Land Rover Discovery
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Aktuálna generácia prešla nedávno faceliftom, ktorý si všimne len naozaj trénované oko. Exteriér totiž nesie len drobné známky úprav v podobe nových svetlometov či pozmenenej masky chladiča alebo zadných skupinových svetiel. V podobnom duchu sa nesie aj interiér.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Tu by som sa však na chvíľu pozastavil, Discovery totiž vôbec nie je malým autom, teda pokiaľ nemáme na mysli Discovery Sport. Veľké Discovery pohodlne odvezie celú rodinu, pričom kabína ponúka viac priestoru než Velar a subjektívne mám pocit, že je priestrannejší než Range Rover. Svoje spravila aj vhodne zvolená konfigurácia so svetlým interiérom.

Land Rover Discovery
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Tri rady sedadiel sú plne elektronicky ovládateľné, a to priamo z kufra, kde na bočnom paneli nájdete viac tlačidiel než vpredu. K bohatej výbave patrí aj štvorzónová klimatizácia, vzduchový podvozok, armáda asistenčných systémov, matrixové svetlá či všemožné vychytávky. Napríklad taký zadný stierač si zaslúži označenie ako najinteligentnejší vôbec. Je naprogramovaný tak, aby zotrel aj tú poslednú kvapku. Nedá sa to opísať, treba to vidieť.

Land Rover Discovery
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Väčší než si myslíte

Do posledného tretieho radu sa zmesí aj nižší dospelý človek. Skvelou správou je, že aj po využití šiestich sedadiel vám v kufri stále ostáva miesto na veľký kočík s vaničkou a detský bicykel. Ak práve neprevážate niekoho v poslednom rade, vznikne pohodlná rovina a celý objem batožinového priestoru ľahko zúžitkujete. Myslelo sa aj na vychytávky s konkurenčným označením simply clever. No tu sú dotiahnuté na úplne novú, prémiovú úroveň.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jednou z praktických vychytávok je aj prepracovaný systém k samotnému mechanizmu ťažného zariadenia. Okrem pomoci pri manévrovaní oceníte aj skvelý prehľad okolo vozidla či kamerový pohľad priamo na ťažné zariadenie počas jazdy bez obmedzenia rýchlosti.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jazdné naladenie je mimoriadne komfortné, vďačiť za to môže Land Rover Discovery najmä vzduchovému podvozku, ktorý maskuje masívne 22-palcové disky kolies. Napriek tomu sa nemusíte obávať uhúpanej či naopak uskákanej jazdy. Vlastnosti podvozku sú dobre vyvážené. V zákrutách vás podrží, pričom sa príliš nenakláňa a popiera tak svoju výšku či rozmery ako také.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Málo či veľa?

Naftový radový šesťvalec bol v prípade našej verzie naladený na slabší výkon 249 koní. Úprimne, vybral by som si výkonnejší variant s označením 350. Ten produkuje rovnomenný počet koní a aj keď sa v týchto vodách môže zdať rozdiel 100 konských síl málo, verím, že je to tak akurát.

Land Rover Discovery
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Výkon motora bol v nami testovanej verzii dostatočný, no rozhodne dusil potenciál celého auta. Na väčšinu jazdných situácií vám bude postačovať, no pokiaľ radi pridáte plyn a potrebujete pocit istoty pri predbiehaní vo vysokých rýchlostiach, s výkonnejšou verziou rozhodne chybu nespravíte.

Land Rover Discovery
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na druhú stranu, slabší agregát dokáže byť v meste úspornejší. Nám sa podarilo dostať pod hranicu desiatich litrov, čo je na 2,4 tony vážiaceho mamuta slušný údaj. Vo všeobecnosti však s ťažšou nohou rátajte so spotrebou nad desať litrov. Mild-hybridný systém v meste minimalizuje zapojenie motora do častých rozbehov, pričom si túto pomoc ako užívateľ takmer vôbec nevšimnete.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Lepší ako BMW X7?

S Discovery som strávil viac ako dva týždne a musím uznať, že je to jedno z najpraktickejších rodinných áut na trhu vôbec. Nestáva sa príliš často, aby auto splnilo moje očakávania a potreby, inými slovami, nič mi nechýbalo. Land Rover Discovery vôbec nepôsobil opulentne či drzo, no napriek tomu má na ceste rešpekt. Najbližším konkurentom je BMW X7, no z tejto dvojice Discovery jednoznačne vyhráva.

TECHNICKÉ ÚDAJE Land Rover Discovery D 250
Počet valcov 6
Zdvihový objem 2 997 cm3
Max. systémový výkon 183 kW / 249 k
Max. krútiaci moment 570 Nm
Palivo diesel (mild-hybrid)
Pohon AWD
Prevodovka 8-stupňový automat
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,1 s
Maximálna rýchlosť 194 km/h
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 956 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 2 073 mm
Výška 1 888 mm
Rázvor náprav 2 923 mm
Objem batožinového priestoru 258/922/1997 l
Pohotovostná hmotnosť 2 391 kg
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 9,5 l/100 km
Okresky 8,5 l/100 km
Diaľnica 9,3 l/100 km
Priemerná spotreba 11,3 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 78 649 €
Cena testovanej verzie 102 691 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.4 / 5. Počet hodnotení 31

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRokovania o vzniku tretej najväčšej automobilky na svete stroskotali
Nasledujúci článokTúto prémiovku kupujú Slováci najčastejšie, prakticky nemá chybu