Domov SPRÁVY News Nové BMW X3 oficiálne – motory, technika, výbava, FOTO

Nové BMW X3 oficiálne – motory, technika, výbava, FOTO

Foto: BMW

BMW oficiálne zverejnilo podrobnosti o novej generácii modelu X3. V poradí už štvrtá generácia jedného z najpredávanejších modelov bavorskej značky prichádza s novým dizajnom, kvalitnejšími materiálmi, bohatšou štandardnou výbavou, pokrokovou digitalizáciou a novým ovládacím rozhraním BMW iDrive s QuickSelect založeným na operačnom systéme BMW Operating System 9.

Medzigeneračne sa zlepšila aerodynamika, keď súčiniteľ odporu vzduchu cd klesol na hodnotu 0,27. Nové BMW X3 je so 4 755 milimetrami o 34 milimetrov dlhšie ako jeho predchodca, pričom šírka narástla o 29 milimetrov na 1 920 milimetrov. Výška klesla o 25 mm, rozšíril sa však rozchod kolies (1 636 mm vpredu a 1 681 mm vzadu). Rázvor si ponechal dĺžku 2 865 mm.

BMW X3
Foto: BMW
Dizajn

Veľké ľadvinky mriežky chladiča v kolmej prednej časti vytvárajú priestor pre umiestnenie kamery a radarov. Nová štruktúra mriežky teraz obsahuje vertikálne a diagonálne usporiadané lišty. K dispozícii je tiež obrysové osvetlenie masky chladiča BMW Iconic Glow. Svetlá pre denné svietenie, obrysové svetlá a ukazovatele smeru v LED svetlometoch vytvárajú prekrývajúce sa svetelné zdroje v tvare písmena L. Voliteľne sú k dispozícii adaptívne LED svetlomety s matrixovými diaľkovými svetlometmi, funkciami mestského osvetlenia a prisvietenia do zákrut, plus modré dizajnové detaily, ako aj svetlá M Shadowline.

BMW X3 svetlá
Foto: BMW

Všetky modelové varianty, okrem verzie BMW X3 M50 xDrive, majú koncovky výfuku integrované mimo dohľadu v zadnom nárazníku. Novinka ponúka na výber jeden základný a osem metalických odtieňov laku exteriéru, vrátane novej sivej metalízy Dune Grey. Automobil štandardne jazdí na diskoch kolies z ľahkej zliatiny s priemerom 18 palcov, pričom v ponuke sa nachádzajú aj 19-, 20- a 21-palcové kolesá.

BMW X3 mriežka chladiča
Foto: BMW
Interiér

V kabíne sa žiadne prekvapenie nekoná. Nové BMW X3 využíva zakrivený displej s 12,3-palcovou obrazovkou informačného displeja prístrojovej dosky a 14,9-palcovou obrazovkou stredového dotykového kontrolného displeja. Pod ním je umiestnená interaktívna lišta s ovládacími prvkami prúdenia vzduchu a výstražných svetiel. Medzi nové špecifické prvky modelu patria svetelné prvky v kontrastnej farbe na stredovej konzole a obložení dverí. Tento nový dizajnový prvok smeruje k prednej časti dverí vodiča a spolujazdca, kde tvorí okraj okolo funkčných tlačidiel, ovládačov ventilácie, vetracích otvorov a robustných otváračov dverí. Batožinový priestor možno zväčšiť z 570 na maximálne 1 700 litrov Na želanie možno objednať elektricky ovládané ťažné zariadenie. Maximálna povolená hmotnosť prívesu dosahuje 2 500 kilogramov.

BMW X3 interiér
Foto: BMW

BMW X3 štandardne využíva novo navrhnuté, elektricky nastaviteľné a vyhrievané športové sedadlá čalúnené materiálom Econeer s povrchmi a čalúneniami vyrobenými z recyklovaného materiálu. Zákazníci si z ponuky voliteľnej výbavy môžu vybrať čalúnenie Veganza, alebo kožené čalúnenie Merino. Svoj debut v modeli značky BMW predstavuje voliteľne dodávaná palubná doska vyrobená z recyklovaného polyesteru s prvotriednou pletenou textúrou.

BMW X3 sedadlá
Foto: BMW

Priplatiť sa bude dať aj za presklenú strecha s plochou viac ako 1 m2. O bezpečnosť posádky sa starajú predné, bočné a hlavové airbagy, ako aj stredový airbag medzi prednými sedadlami, ktorý v prípade nehody zabraňuje kontaktu medzi vodičom a spolujazdcom.

POKRAČUJTE NA ĎALŠEJ STRANE (MOTORY)

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokŠkoda vylepšila Enyaq, zvládne prejsť z Bratislavy do Prahy bez zastavenia?
Nasledujúci článokTakmer 1000 koní. Audi predstavilo nové modely radu e-tron GT
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.