Európska únia oznámila, že prehodnotenie zákazu predaja nových benzínových a naftových áut naplánovaného na rok 2035 sa uskutoční skôr než sa pôvodne očakávalo. Namiesto diskusie v budúcom roku sa rozhovory o budúcnosti automobilového trhu začnú so zástupcami automobilového priemyslu ešte pred koncom tohto roka, píše bmwblog.
Tento posun je výsledkom rokovaní predsedníčky Európskej komisie Ursuly von der Leyen s predstaviteľmi automobilového priemyslu. Stretnutie, ktoré trvalo celé hodiny, prinieslo záväzok, že do decembra prebehne ďalšia diskusia. Jedným z možných scenárov je povolenie predaja spaľovacích áut aj po roku 2035, pokiaľ budú jazdiť na uhlíkovo neutrálne palivá. Uvažuje sa aj o zachovaní plug-in hybridov a REX (range-extended electric vehicles). Hoci nie je nič definitívne rozhodnuté, čoraz jasnejšie sa ukazuje, že absolútny zákaz spaľovacích motorov nemusí platiť v pôvodne navrhnutej podobe.

Automobilky dlhodobo upozorňujú, že prechod na elektromobilitu je príliš rýchly a že infraštruktúra nabíjacích staníc nebude v najbližších rokoch postačovať. Navyše elektromobily sú stále drahšie než tradičné vozidlá a prípadné ukončenie výroby spaľovacích motorov by znamenalo stratu desaťtisícov pracovných miest. BMW, ktoré investuje miliardy do vývoja elektrickej platformy Neue Klasse, odhaduje, že aj v roku 2030 bude polovica jeho predaja patriť autám so spaľovacím motorom. Firma zároveň modernizuje svoje šesťvalcové a osemvalcové jednotky, aby spĺňali normu Euro 7, čo signalizuje, že tieto motory zostanú súčasťou ponuky aj v ďalšom desaťročí. Generálny riaditeľ BMW Oliver Zipse opakovane upozorňuje, že ukončenie éry spaľovacích motorov v roku 2035 „môže zabiť celé odvetvie“. Podobný tón zvolil aj šéf Mercedesu Ola Källenius, podľa ktorého by nekompromisné pravidlá mohli viesť ku „kolapsu európskeho automobilového priemyslu“.