Domov SPRÁVY News Je koniec, Porsche postavilo e-autá do ofsajdu, toto nás čaká

Je koniec, Porsche postavilo e-autá do ofsajdu, toto nás čaká

Foto: Porsche

Zmena plánov na poslednú chvíľu. Generálny riaditeľ spoločnosti Porsche Oliver Blume počas telefonátu s investormi uviedol, že automobilka plánuje strategickú reorganizáciu, ktorá výrazne zmení orientáciu značky smerom od elektrických áut k vozidlám so spaľovacími motormi. 

Porsche investuje do modernizácie modelov Cayenne a Panamera so spaľovacími motormi a plug-in hybridov, aby zostali spotrebiteľsky atraktívne až do 30. rokov 21. storočia. Nič to však nemení na tom, že už koncom tohto roka Porsche predstaví úplne novú generáciu modelu Cayenne s plne elektrickým pohonom, ktorá bude pôsobiť na trhu popri spaľovacom Cayenne súčasnej generácie, jeho prepracovanie v blízkej budúcnosti je však novinkou.

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne Electric je už v poslednej fáze vývoja. Foto: Porsche

Ako píše britský Autocar, Porsche ďalej utrpí stratu 1,8 miliardy eur z dôvodu rozhodnutia zastaviť vývoj špecializovanej platformy SSP Sport, ktorá mala byť základom pripravovaného SUV s kódovým označením K1, ako aj elektrických nástupcov pre modely Panamera a Taycan. Vývoj tejto platformy, ktorá je odvodená od hlavnej platformy koncernu Volkswagen SSP, bola odložená až do hlboko v 30. rokoch 21. storočia, uviedol Blume. Na platforme SSP vzniknú koncom desaťročia plne elektrické modely ako Golf alebo Octavia. 

Veľké SUV K1, ktoré automobilka oznámila ešte v roku 2022, teda nebude plne elektrickým modelom. Vozidlo bude poháňať spaľovací motor, pričom maximálnym stupňom elektrifikácie bude plug-in hybridný pohon. Dátum, kedy sa tento model objaví na trh, Blume nezverejnil.

Foto: Porsche

Menšie spaľovacie SUV

K elektrickému modelu Macan sa pripravuje ekvivalentný automobil s benzínovým a plug-in hybridným motorom. Predávať sa budú popri elektrickom Macane. Zaujímavosťou je, že toto nové SUV bude historicky prvé sériovo vyrábané Porsche s pohonom predných kolies, pretože bude založené na podvozkovej platforme PPC, na ktorom stojí aj Audi Q5. Vozidlo vyvíja automobilka v zrýchlenom režime. Celý vývoj by mal trvať len tri roky, Porsche bežne vyvíja nové vozidlá minimálne 5 rokov.

Foto: Porsche

Najvýkonnejšie verzie nástupníckych modelov Boxster a Cayman dostanú čisto benzínové motory. Porsche tieto autá vyvíja ako elektromobily, takže informácia o tom, že špičkové modely dostanú spaľovacie motory, je nová.

Dopyt po exkluzívnych elektromobiloch klesol

Prečo výrobca zo Stuttgartu tak výrazne mení stratégiu a bude sa viac spoliehať na spaľovacie motory? Zaznamenali sme zreteľný pokles dopytu po exkluzívnych elektrických vozidlách a berieme to do úvahy,“ vysvetlil Blume. Spoločnosť tiež podľa neho zasiahol dramaticky klesajúci dopyt po luxusnom tovare v Číne. Zisky spoločnosti ovplyvnilo aj rozhodnutie USA zvýšiť clá na dovážané autá. Blume povedal, že kombinácia všetkých týchto okolností zníži predpokladanú čistú ziskovú maržu Porsche na približne len 2 % v tomto roku. V strednodobom horizonte sa však manažment automobilky chce vrátiť späť nad 10 % s uvedením nových produktov na trh.

Foto: Porsche

Automobilka si od reorganizácie stratégie sľubuje väčšiu flexibilitu. Presvedčivejšia kombinácia spaľovacích motorov, plug-in hybridov a batériových elektrických vozidiel by mala byť v nadchádzajúcom období ziskovejšia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!