Domov SPRÁVY News Ford promuje F-150 Raptor R hororovým videom. Jeho výkon je viac než...

Ford promuje F-150 Raptor R hororovým videom. Jeho výkon je viac než diabolský

Púštny predátor s ohromujúcim výkonom je pripravený zdolávať tie najnáročnejšie prašné cesty vo veľkom štýle. Celosvetovo najznámejší a najpredávanejší pick-up dostal verziu, ktorá uspokojí aj tých najnáročnejších zákazníkov.

Srdcom Raptora R je 5,2-litrový preplňovaný benzínový vidlicový osemvalec, ktorý poskytuje výkon až 710 koní a krútiaci moment 868 Nm. Táto pohonná jednotka pochádza z Mustangu Shelby GT500, v ktorom produkovala obscénnych 770 koní, no pre potreby Raptora bola optimalizovaná, keďže predsa len je jeho zameranie odlišné. Ford prekalibroval kompresor a nainštaloval novú remenicu. Optimalizoval tak jeho výkon pre použitie v teréne. Zvýšil krútiaci moment v dolnom a strednom rozsahu, takže Ford F-150 Raptor R ponúka vyšší výkon pri rýchlostiach, pri ktorých vodiči trávia väčšinu času.

Aby sa zachovala extrémna odolnosť v teréne, Ford upravil pôvodné výfukové potrubie. To je teraz vyhotovené z liatej nehrdzavejúcej ocele a jeho aktívna klapka má 4 režimy (Normal, Sport, Quiet a Baja). Motor má špecifický chladič oleja aj filtra. Hlbšia olejová vaňa umožňuje autu zdolávať prudšie kopce. Aby sa motoru lepšie dýchalo, objem nasávaného vzduchu sa zvýšil o 66 % prostredníctvom širšieho otvoru vzduchu a vzduchového filtra s vyšším prietokom a vyššou účinnosťou.

Centrom pozornosti podvozok

Krútiaci moment prenáša na kolesá 10-stupňová automatická prevodovka SelectShift s vylepšenou kalibráciou. Predná náprava má robustnejšie zavesenie s vyššou pevnosťou a hliníkový hnací hriadeľ s väčším priemerom. Špeciálne vyladený menič krútiaceho momentu s odolným tlmičom turbíny poskytuje hladší pocit z hnacieho ústrojenstva pri jazde na ceste aj v teréne. Päťprvkové zadné odpruženie obsahuje mimoriadne dlhé vlečené ramená na lepšie udržanie polohy nápravy na nerovnom teréne, Panhardskú tyč a 24-palcové vinuté pružiny.

Sofistikované tlmiče FOX Live Valve sú vyladené tak, aby vyvážili kvalitu jazdy a kontrolu nakláňania na ceste aj v teréne. Tieto elektronicky riadené tlmiče využívajú snímače výšky odpruženia a ďalšie snímače na nezávislé monitorovanie terénnych podmienok, a to až stokrát za sekundu. Podľa toho upravujú ladenie odpruženia. Zdvih tlmičov je vpredu 330 mm a vzadu 358 mm. Svetlosť podvozka je 333 mm a Raptor R štandardne obúva 37-palcové terénne pneumatiky.

V kabíne sa nachádzajú sedadlá Recaro čalúnené kombináciou čiernej kože a Alcantary. Športový pocit ďalej umocňujú imitácie uhlíkových vlákien na dvierkach priehradky a na  hornej časti prístrojovej dosky.

Ford F-150 Raptor R sa začne vyrábať koncom roka 2022 v americkom Dearborne. Predávať sa bude za základnú cenu 110-tisíc dolárov.

https://www.youtube.com/watch?v=1h0k8LqKZoM

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRETRO: Mazda predstavuje svoj nový model “kufrové auto”
Nasledujúci článokNemusíte ísť do Dubaja: Polícia Českej republiky si zaobstarala Ferrari.
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.