Domov SPRÁVY News Audi RS 3 performance edition – pokorí magickú rýchlosť a zobrazí ju...

Audi RS 3 performance edition – pokorí magickú rýchlosť a zobrazí ju svetlami

Kompakty s mohutným výkonom sú výsadou najmä prémiovej nemeckej trojky. Teraz Audi prichádza s limitovanou edíciou Performance, ktorá je historickým vrcholom radu RS 3 po technickej aj vizuálnej stránke. 

Audi RS 3 performance edition je prvým továrenským kompaktom schopným uháňať rýchlosťou až 300 km/h. Štandardná verzia s paketom RS Dynamics to totiž dokázala vytiahnuť len na 290 km/h. Výkon turbom preplňovaného päťvalca bol zvýšený na 299 kW (407 koní), ktoré dosahuje o 100 otáčok vyššie – medzi 5700 až 7000 otáčkami za minútu. Najvyšší krútiaci moment 500 Nm teraz v širšom spektre 2250 až 5 700 otáčok za minútu. Tieto zmeny boli dosiahnuté vyšším plniacim tlakom. Veľké výfukové turbodúchadlo generuje tlak 1,6 baru, čo zodpovedá nárastu o 0,1 baru. Výkon na všetky štyri kolesá prenáša 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Audi RS 3 performance edition zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy.

Hlasnejší prejav

Variabilné ovládanie klapiek športového výfuku bolo pre performance edition upravené. V režimoch Audi drive select Dynamic, RS Performance a RS Torque Rear sa klapky výfuku viac otvárajú, keď vozidlo stojí. Audi RS 3 performance edition je ďalej vybavené športovým podvozkom RS s adaptívnym ovládaním tlmičov. Elektromagneticky ovládané ventily, ktoré regulujú prietok hydraulickej kvapaliny, poskytujú potrebné množstvo tlmiacej sily do desiatich milisekúnd od okamihu, ktorý si jazdná situácia vyžaduje. K tomu senzory merajú vertikálne zrýchlenie karosérie a pohyb jednotlivých kolies voči nej. Tieto informácie sa súčasne spracúvajú v riadiacej jednotke tlmičov, čo znamená, že každé jednotlivé koleso optimálne prenáša výkon auta na cestu.

Zabaví na parkovisku aj na okruhu

S RS Torque Splitter využíva automobil technológiu, ktorá na jednej strane zvyšuje stabilitu, napríklad na mokrej vozovke a na druhej strane zvyšuje agilitu a znižuje nedotáčavosť pri dynamickej jazde. Dosahuje sa to prostredníctvom dvoch elektronicky riadených lamelových spojok, ktoré aktívne rozdeľujú krútiaci moment medzi zadné kolesá. V kombinácii s RS Performance Mode rozdeľovač krútiaceho momentu rozdeľuje krútiaci moment medzi zadné kolesá takým spôsobom, že je dosiahnuté takmer neutrálne ovládanie s minimálnou nedotáčavosťou a pretáčavosťou, čo zaisťuje optimálny výkon počas jazdy na okruhu.

Variabilné zobrazenie denných svetlometov

Audi RS 3 performance edition jazdí na semislikoch Pirelli P Zero “Trofeo R” s rozmermi 265/35 R19 na prednej náprave a 245/35 R19 na zadnej náprave. Vďaka svojej špecifickej zmesi a asymetrickému dezénu ponúkajú tieto pneumatiky obzvlášť vysokú priľnavosť na suchu, čím zvyšujú stabilitu a bočnú priľnavosť. Disky kolies v tejto tmavosivej matnej farbe sú dostupné exkluzívne len pre tú performance edíciu. Za nimi sa ukrývajú karbón-keramické brzdy. Brzdové strmene sú lakované modrou farbou, aby ladili s interiérom.

Po otvorení dverí 15 LED segmentov denného svietenia zobrazí na strane spolujazdca motív šachovnicovej vlajky a na strane vodiča  symbol 300. Po zatvorení dverí sa v pixelovom poli pod hlavným svetlometom namiesto „3-0-0“ zobrazí nápis „RS-3“. Počas jazdy sa na oboch stranách rozsvieti motív šachovnicovej vlajky. A napokon LED svetlo v predných dverách premieta na zem vedľa auta nápis „#RS performance“.

Športový nádych interiéru

Prvýkrát sú v RS 3 v štandardnej výbave k dispozícii škrupinové sedadlá s výraznou bočnou oporou. Sedadlá aj stredový panel má kontrastné modré prešívanie. V kabíne inak prevláda kombinácia mikrovlákna Dinamica s perleťovou kožou Nappa. Čierny lievikovitý otvor pod opierkou hlavy obsahuje veľké nápisy RS a podobne ako karbónové matné operadlo sedadla zdôrazňuje športový charakter špeciálneho modelu. V modrej farbe je okrem celoplošných modrých pásikov aj kontrastné prešívanie na stredovej lakťovej opierke, lakťových opierkach dverí a volante. To isté platí pre koberčeky.

Edícia limitovaná na 300 kusov

Obrázok na pozadí 10,1-palcového dotykového displeja má karbónový vzhľad a zobrazuje charakteristickú sekvenciu zapaľovania päťvalca 2,5 TFSI 1-2-4-5-3. Monitor RS tiež integruje zobrazenie teploty chladiacej kvapaliny, motorového a prevodového oleja, g-síl a tlaku v pneumatikách. Audi virtual cockpit plus zároveň poskytuje informácie o údajoch súvisiacich s výkonom, ako sú časy na kolo, sily preťaženia a zrýchlenie v sekundách z 0 na 100 km/h, z 0 na 200 km/h a časy na vzdialenosti 400 metrov i 1000 metrov s pevným štartom.

Vyrobených bude len 300 kusov, prvé vozidlá budú zákazníkom dodané začiatkom roka 2023.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHyundai N oslavuje 5 rokov. Vieme, koľko ich jazdí po Slovensku
Nasledujúci článokNepodceňujte kvalitné svetlomety, v Hyundai sú teraz za výhodnejšiu cenu
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.