Kórejská automobilka Hyundai svojim vstupom do segmentu hot-hatchov pred časom poriadne rozvírila hladiny. Nielenže vstúpila do piesočku starej klasike VW Golf GTI, no postupom času sa stala jej i30 N vôbec najpredávanejším modelom vo svojej kategórii. V súčasnosti sa na trhu už nachádza v dvoch karosárskych verziách a teraz navyše príde jedna špecialita.

Novinka, ktorú si Hyundai pripravil pre nadchádzajúci autosalón vo Frankfurte ponesie označenie i30 N Project C. Po technologickej stránke bude zhodná so svojim súrodencom i30 N Performance, no bude citeľne ľahšia. Športovejšiu verziu odladenia Performance sme mali možnosť pred časom preveriť v našom teste. Ako si počínala sa môžete dočítať v našej recenzii.

Test Hyundai i30N Performance, novodobý fenomén!

Poďme ale späť k novinke. Konkrétne čísla “odtučnenia” hovoria o strate až 35 kilogramov, čo je na podobný voz slušná hodnota. Navyše, ak zoberieme do úvahy, že limitovanej edícii, ktorej bude vyrobených len 600 kusov bude pod kapotou tepať 202 kW, tak sa je určite na čo tešiť. Redukcia hmotnosti má podľa automobilky zvýšiť odozvu na príkazy vodiča. Okrem toho sa dočkáme nových športových 19-palcových kolies. V reále teda môžeme počítať s dravejším prejazdom zákrut a s rýchlejšou reakciou na plynový pedál.

Project C ako Area C. Odvolanie sa na výskumné laboratóriá, v ktorých mal nový Hyundai vzniknúť, má so sebou priniesť hlavne vyšší pocit dynamiky a dravosti. Area C je totiž názov testovacej trate v kórejskom meste Namyang. V súčasnosti sa model so značným zastúpením karbónových prvkov dolaďuje na legendárnej Nordschleife na nemeckom okruhu Nürburgring. Môžeme teda s určitosťou povedať, že i30 N Project C bude viac o dizajne ako o väčších technologických úpravách. Ak sa už teraz neviete dočkať na Project C, musíte sa poponáhľať. Je totiž viac ako pravdepodobné, že 600 kusová séria si svojich majiteľov nájde skutočne rýchlo. Navyše jej dostupnosť bude len na vybraných trhoch. Na bližšie informácie si musíme ešte pár týždňov počkať. Ak ale preferujete väčší „zadok“ určite sa nechajte uniesť modelom i30 Fastback N.

Test Hyundai i30 Fastback N, aký je rozdiel v porovnaní s hatchbackom?

Zdroj: Hyundai

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Audi RS6 Avant dostane 592 koní a pôjde do predaja aj v USA
Nasledujúci článokMercedes-Benz: Trieda A a B už aj ako plug-in hybrid
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.