Renault pod svojou značkou Dacia prinesie do Európy prvý, prekvapivo lacný elektromobil, ktorý vyrobili v Číne. Spring Electric by nemal stáť viac ako 15 000 eur.
Dacia odhalila koncept Spring Electric, ktorý, ako tvrdí rumunská automobilka, bude po spustení predaja v roku 2021 najdostupnejším plne elektrickým vozidlom v Európe. My tomu celkom veríme, pretože rôzne autá tejto značky nepresahujú ani cenovku 15 000 eur.
Elektromobil je takou “daciovskou” verziou Renaultu City K-ZE, ktorá je v súčasnosti akýmsi privilégiom čínskeho trhu. K-Ze je samo o sebe elektrifikovanou verziou modelu Kwid. Je to 5-dverové mini SUV, ktoré sa predáva v Indii, Brazílii a na ďalších rastúcich trhoch.
Očakávaný dojazd pri predstavení prototypu bol približne 150 kilometrov, no s príchodom novších informácií vieme, že dosah sa bude začínať na 200 kilometroch. Spring Electric vyzerá, že zvládne trochu drsnej jazdy práve vďaka svojej svetlej výške. Auto je pritom dlhé iba 3,73 metra, čo len dokazuje jeho dominanciu v mestských častiach.
Konkurencia pritom nebude o moc väčšia. SEAT má Mii Electric, Volkswagen e-UP a Škoda Citigo (bavíme sa o cenovo dostupných autách). Tieto autíčka bez dotácie stoja viac ak 20 000 tisíc, no Dacia by mala byť lacnejšia.
Dacia ako značka za posledné dve desaťročia vzrástla v očiach zákazníkov a už toľko ľudí nemá predsudky, ako tomu bolo kedysi. Predaje sa zvyšujú takmer každým rokom a Dacia predstavuje 3,7 % všetkých nových vozidiel v Európe. Po celom svete v roku 2019 predali vyše 736 000 automobilov.
Renault sa ešte musí rozhodnúť, kde sa tento elektrický mini Duster bude vyrábať. Na výber je z dvoch veľkých závodov – Mioven v domácom prostredí, kde sa vyrobí 350 000 vozidiel ročne, alebo Maroko, ktoré je matkou Dokkeru, Loganu, Lodgy a Sandera.
Európsky šoféri si elektrické vozidlá veľmi obľúbili. Najvyšší počet elektrických vozidiel sa predal v Maďarsku, niečo vyše 4000 kusov. Často je kameňom úrazu práve cena, ktorá je niekedy aj dvojnásobne zdvihnutá. Ak bude ale suma za novú elektrickú Daciu dostatočne nízka, toto vozidlo by mohlo mať výrazný vplyv na zvýšenie týchto čísel.
TEST Honda Civic Sedan 1,5 VTEC – rodinná limuzína s obrovským priestorom