Domov Doprava Koniec kolónam v Bratislave? Začali stavať projekt za milióny

Koniec kolónam v Bratislave? Začali stavať projekt za milióny

Foto: imhd.sk

V Bratislave odštartovala výstavba terminálu integrovanej osobnej dopravy (TIOP) Vrakuňa. Nachádzať sa bude blízko súčasného obratiska autobusov a trolejbusov na Dolných honoch. Jeho výstavba potrvá do mája 2024. O téme informuje Tlačová agentúra Slovenskej republiky

Projekt za 3,9 milióna eur by mal verejnosti začať slúžiť v júli 2024. TIOP Vrakuňa je prvým zo siedmich plánovaných terminálov, ktoré majú byť vybudované na železničnej trati Bratislava – Komárno na území Bratislavy.

„S výstavbou sa začalo včera. Najbližších niekoľko mesiacov bude na realizáciu, potom na kolaudáciu. Ak pôjde všetko podľa plánov, stavbu by sme mali odovzdať do užívania koncom júla 2024,“ uviedol v utorok pre médiá generálny riaditeľ ŽSR Radoslav Štefánek. Prvotné práce na stavbe slúžia na spevnenie a upravenie terénu. Kvôli nim sa pristúpi do 6. decembra ku koľajovej výluke. Počas samotnej výstavby terminálu vlaky premávať budú. Súčasťou projektu je aj stavebná úprava  Dvojkrížnej ulice.

Foto: Facebook/Železnice Slovenskej republiky
Lepšie neskôr ako nikdy

Ako poznamenal Štefánek, s výstavbou terminálu sa malo podľa pôvodných plánov začať už o 8 mesiacov skôr. Dôvodom meškania idú na vrub vysporiadania pozemkov a povoľovacieho procesu. Do budúcnosti sa zároveň uvažuje aj o zdvojkoľajnení tejto trasy. Vo vzťahu k dopytu cestujúcej verejnosti je kapacita trate Bratislava – Komárno podľa Štefáneka nedostatočná. Ambíciou je tiež elektrifikácia.

Na význam nového terminálu poukazuje aj štátny tajomník Ministerstva dopravy (MD) SR Jaroslav Kmeť. „Pohonné látky a elektrické autá sú drahšie, riešením je jazda verejnou dopravou. Hoci trolejbusy aj autobusy môžu zostať v zápchach, prečo nevyužiť koľaje a prímestskú dopravu, ako je to v zahraničí,“ skonštatoval podľa TASR Kmeť. K dispozícii budú aj stojany na bicykle.

TIOP
Foto: imhd.sk
Ďalšie terminály budú nasledovať

Od projektu si veľa sľubujú aj Dopravnom podniku Bratislava (DPB). „Tento terminál v budúcnosti uľahčí cestovanie cestujúcim a verím, že mnohých po dokončení motivuje nechať auto doma,“ povedal podpredseda predstavenstva DPB Milan Donoval. Práve na trolejbusovej linke číslo 71 budú už čoskoro nasadené nové 24-metrové megatrolejbusy.

Výstavbu nového terminálu pozitívne vníma aj starosta Vrakune Martin Kuruc. TIOP Vrakuňa je prvým terminálom, ktorý ŽSR realizuje v Bratislave. Zmyslom celého projektu je zahustiť sieť železničných zastávok. Tie sa tak stanú dostupnejšími pre verejnosť. Cieľom je zvýšenie atraktivity železničnej dopravy a vďaka jednoduchému prestupu na mestskú hromadnú dopravu aj zníženie individuálnej prepravy autami. Na vstupoch do Bratislavy by tak po dokončení tohto komplexného projektu nemuseli vznikať dopravné kolóny s vysokou intenzitou. V dohľadnej dobe by sa mal začať budovať aj terminál na Boroch a v Ružinove.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTASR
Predchádzajúci článokŠkoda Superb – nové auto z Bratislavy na prvých skicách
Nasledujúci článokNový Nissan GT-R: elektrina a 1360 koní?