Predstavenie najprešpikovanejšej limuzíny už je takmer za rohom. Mercedes láka fanúšikov už aj na pár ďalších špecifických informácií o vozidle.

Prednedávnom nám Mercedes predstavil chuťovku v podobe novej palubnej dosky Hyperscreen. Teraz sa nemecká automobilka zameriava skôr na technické detaily elektrickej varianty triedy S. Dlhotrvajúca kampaň týkajúca sa maskovania a fotiek je takmer u konca a poznáme konečne aj dátum predstavenia absolútnej novinky. Ten je naplánovaný na 15. apríla.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Už podľa prvotných uniknutých fotografií bolo jasné, že model EQS bude disponovať dynamickejšou a aerodynamickejšou karosériou, než je tomu pri štandardnej triede S. Túto predispozíciu Mercedes potvrdzuje aj hodnotou odporu vzduchu Cx, ktorá je iba 0,20. Mercedes EQS tak má najnižší aerodynamický odpor v kategórií produkčných automobilov. Vďaka tomu bude disponovať tichom v kabíne a dlhší dojazd.

Pohonná jednotka bude na novo vytvorenej platforme, ktorá bude základom pre ďalšie elektrické Mercedesy. Samozrejme bude k dispozícií aj v ďalších špecifikáciách. Zatiaľ sa vie o verzii EQS 450+ a EQS 580 4MATIC+. Prvá špecifikácia bude mať iba pohon zadných kolies s výkonom 245 kW / 333 koní a maximálny krútiaci moment 568 Nm. Druhá zmienená bude mať dvojicu elektromotorov a pohon všetkých kolies. Disponovať bude výkonom 385 kW / 523 koní a krútiaci moment 855 Nm.

Možnosť voľby aj výkonnejšej varianty sa takisto očakáva. Takisto aj divízia AMG potvrdila vývoj vysokovýkonných elektromobilov. Niektoré novinky môžeme očakávať ešte v tomto roku. Pri oboch vyššie spomenutých verziách modelu EQS očakávame limitovanú maximálku na 210 km/h.

Ako je na tom dojazd? Mercedes udáva, že maximálne vozidlo podľa WLTP smernice prejde až 770 kilometrov a to vďaka novým batériám, ktoré Daimler vyrába sám. Okrem veľkej, 107,8 kWh batérie bude k dispozícií aj „menšia“, 90 kWh batéria. Nabíjací výkon je udaný na maximálne 200 kW, pri rýchlonabíjačkách DC. Daimler tvrdí, že 15-minútová prestávka na dobitie dokáže vozidlu zabezpečiť dojazd na ďalších 300 kilometrov. Uvidíme, ako na tom bude skutočnosť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!