Rozlíšenie a veľkosť obrazoviek v autách posledným časom neustále rastú. V 90-rokoch bolo niečo wau, ak ste v aute vôbec digitálnu obrazovku mali. A dnes? Máme tu pohľad od najstaršej značky na svete, ako by to malo vyzerať, predstavujeme Mercedes Hyperscreen.

V 90-tych rokoch začali do áut masovejšie prechádzať digitálne displeje. Predtým to nebolo toľko potrebné. Všetky systémy ste aktivovali tlačidlom, o tých málo funkciách vás informoval aj malý alfanumerický displej. Nič viac ste nepotrebovali. Načo by aj. Avšak s príchodom prvej navigácie, možnosti zobraziť mapu a postupným rozširovaním konektivity s telefónmi zrazu prišla potrebať viac displeje rozširovať. Zlepšovať ich uhlopriečku, rozlíšenie, zjemňovať rozhranie. Jednoducho príjmeniť posádke pohľad naň. A tou cestou pôjde aj Mercedes Hyperscreen.

S príchodom elektromobilov je vlastne displej ako keby tou hlavnou doménou. Aj keď je pravda, že spaľovacie autá vôbec nezaostávajú. Ale napríklad taká Honda e je peborníkom s množstvom displejov, medzi ktorými si viete prepínať a prehadzovať jednotlivé plochy. Mercedes chce však priniesť opäť niečo lepšie a tak prichádza s Mercedes Hyperscreen. Ako už názov napovedá, pôjde o niečo veľkolepé. A to skutočne je.

Vylepšený MBUX

Systém MBUX, ktorý poznáme z najnovších áut Mercedes-Benz potrebuje pre svoju činnosť čo najlepšie rozlíšenie a uhlopriečku. Vo vlajkovej lodi EQS, teda elektrickom vyvíšenom eSku spoznáme nový systém aj displej. Zkladom bude prehnutá sklenená doska, ktorá však bude zaberať takmer celú šírku prístrojovej dosky. Niečo ako v Honde e. Avšak tu ide o 3 samostatné OLED displeje, teda kvalitnejšie druhy. Tie plnia úlohu prístrojového panelu, obrazovky infotainmentu a tiež obrazovky pre zabavenie spolujazdca.

Samozrejme takto veľké displeje budú disponovať aj inými funkciami. Napríklad v strednej časti dole budú funkcie priradené pre ventiláciu a klimatizáciu. Na obrazovke pre spolujazdca zas ten môže sledovať nerušene film alebo surfovať na internete. Automobilka tiež doplnila, že umelá inteligencia sa bude učiť vaše zvyky a postupne vám ich ponúkať. Ak teda často používate na dlhej trase masáž, ponúkne vám ju. Alebo ak časti vyhľadávate reštaurácie, nabudúce vám ich vyhľadá za vás. Uvidíme, v ktorom bežnom Mercedese sa tento typ prístrojovky postupne rozšíri, určite si ho značka nenechá len pre elektromobily.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!