Domov Lifestyle Táto zabudnutá technológia v E55 AMG W211 vás ohromí

Táto zabudnutá technológia v E55 AMG W211 vás ohromí

E55 AMG
Foto: Mercedes Benz

Interiér Mercedes-Benz E55 AMG W211 spájal luxusné prevedenie komfortu a praktickosti. Použité materiály patrili k špičke svojej doby – dominovala mäkká koža, precízne spracované hliníkové detaily a kvalitné drevené obloženie, ktoré si zákazníci mohli prispôsobiť podľa svojich preferencií.

Prístrojová doska bola prehľadná a kombinovala analógové ukazovatele so stredovým displejom, ktorý zobrazoval dôležité jazdné informácie. Sedadlá AMG poskytovali výnimočné pohodlie aj pri dlhých jazdách a boli navrhnuté s ohľadom na športovú jazdu. Disponovali funkciami vyhrievania, ventilácie a elektrického nastavovania vo viacerých smeroch. Pamäťové funkcie umožňovali uloženie individuálnych nastavení pre vodiča aj spolujazdca.

Foto: Mercedes Benz

Medzi technologické prvky patril systém COMAND, ktorý integroval navigáciu, ovládanie multimédií a komunikáciu v jednej platforme. Prémiový zvukový systém Harman Kardon dodával dokonalý zážitok v akusticky upravenom interiéri. Vozidlo taktiež disponovalo s dvojzónovou automatickou klimatizáciou.

E55 AMG
Foto: Mercedes Benz

Praktickosť interiéru dopĺňal veľký batožinový priestor s kapacitou 540 litrov, ktorý bez problémov zvládal batožinu na rodinné výlety či dlhšie cesty. Tento model tak ponúkal výnimočný kompromis medzi výkonom a každodenným využitím, čím sa stal populárnou voľbou medzi zákazníkmi hľadajúcimi univerzálny luxusný sedan.

Bezpečnostné prvky

Mercedes-Benz E55 AMG W211 bol vybavený pokročilými bezpečnostnými technológiami, ktoré zvyšovali istotu vodiča za každých podmienok. Elektronický stabilizačný program (ESP) dokázal korigovať trakciu pri náhlej zmene smeru alebo strate priľnavosti kolies, čím minimalizoval riziko šmyku. Systém Distronic, ktorý predstavoval adaptívny tempomat, udržiaval bezpečný odstup od vozidla vpredu a znižoval stres počas dlhších jázd. Vozidlo malo tiež brzdový asistent BAS, ktorý automaticky zvyšoval brzdnú silu pri núdzovom brzdení.

E55 AMG
Foto: Mercedes Benz

Karoséria modelu bola navrhnutá s dôrazom na absorpciu energie pri kolíziách. Deformačné zóny na prednej a zadnej časti dokázali efektívne zmierniť silu nárazu, čím chránili posádku. V kombinácii so systémom airbagov a aktívnych opierok hlavy poskytovala kabína vysokú úroveň ochrany pri rôznych typoch nehôd.

Motor

Motor Mercedes-Benz E55 AMG W211, predstavený v roku 2002, patril medzi kľúčové prvky, ktoré tomuto modelu zabezpečili status jedného z najrýchlejších sedanov svojej doby. Preplňovaný 5,4-litrový motor V8 s kompresorom, označovaný ako M113K, dosahoval výkon 476 koní (350 kW) a krútiaci moment 700 Nm. Vďaka nemu vozidlo zrýchľovalo z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, čo bolo na začiatok 21. storočia mimoriadne pôsobivé. Maximálna rýchlosť dosahovala elektronicky obmedzených 250 km/h, no po odstránení obmedzovača mohol model prekročiť hranicu 300 km/h.

motor Mercedes E55 AMG
Foto: Mercedes Benz

Na rozdiel od niektorých konkurentov AMG uprednostnilo kompresor namiesto turbodúchadiel, čím dosiahlo okamžitú odozvu na plynový pedál. Robustná konštrukcia motora s liatinovým blokom a hliníkovými hlavami valcov zabezpečovala spoľahlivosť aj pri vysokom výkone. Chladenie stlačeného vzduchu riešil vodou chladený medzichladič, ktorý optimalizoval výkon v rôznych podmienkach.

S motorom spolupracovala 5-stupňová automatická prevodovka 5G-Tronic, navrhnutá na zvládanie vysokého krútiaceho momentu. Ponúkala režimy na športovú aj pohodlnú jazdu a umožňovala manuálne radenie prostredníctvom tlačidiel na volante.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 14

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokNová Corsa prinesie odvážny dizajn a dramaticky dlhší dojazd 
Nasledujúci článokDacia prerušila dodávky obľúbeného SUV. V čom nastal problém?
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.