Domov Lifestyle Pri príležitosti 75. narodenín legendárneho BMW roadstera, bola predstavená jeho moderná verzia....

Pri príležitosti 75. narodenín legendárneho BMW roadstera, bola predstavená jeho moderná verzia. Pozrite sa ako vyzerá

V dnešnej dobe obdivujeme nové elektrické vozidlá s retro sklonmi ako napríklad Volkswagen ID. V posledných desaťročiach sa značky veľmi radi hrabali vo vlastnej minulosti. Rovnako tak aj BMW, kde v rokoch 2008 až 2016 vznikali rôzne štúdie „Hommage“. 

Po BMW M1 Hommage prichádza BMW 328, ktoré je považované za najúspešnejšie a najkrajšie športové auto 30. rokov minulého storočia. Víťazné vozidlo, BMW 328 Touring Coupé, dodnes drží rekord najvyššej priemernej rýchlosti na okruhu Mille Miglia. Na Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2011 vzbudil rozruch jediný exemplár BMW 328 Hommage. 

Vo vonkajšom dizajne BMW 328 Hommage je veľa detailov, ktoré pripomínajú úspešnú pretekársku históriu BMW 328. Napríklad mierne asymetrické čelné sklo má v strede priehlbinu, ktorá pripomína dizajn čelného skla vtedajších pretekárskych áut. Veľké, výrazne okrúhle svetlomety pripomínajú svetlomety BMW 328, ktoré boli prvýkrát integrované do blatníkov.

Použité materiály

Aby sa koncept odľahčeného dizajnu BMW 328 preniesol do súčasnosti, veľké časti 328 Homage sú vyrobené z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). Zatiaľ čo hliník a horčík boli vtedy stále preferovanými materiálmi, pre novú edíciu bol použitý CFRP (tkanina z vysokopevnostných vlákien je ľahšia ako hliník a ešte stabilnejšia). Silný klinový tvar zrýchľuje vozidlo aj pri státí, lopatky za sedadlami zachytávajú línie od kapoty a dynamicky ich pokračujú smerom dozadu. Karbónová štruktúra je jasne viditeľná vďaka stručnému tkaniu a opticky podčiarkuje myšlienku ľahkej konštrukcie.

Exteriér

Veľmi široká a plochá predná časť má výrazný trojrozmerný dizajn. Pri pohľade spredu sa zdá, že kapota sa tiahne okolo vozidla zhora. Ďalšie plochy vznikajú pod kapotou, zapúšťajú navrchu a dolu výraznú ľadvinovú mriežku, prehýbajú sa okolo nej a tvoria vedľa nej otvory na prívod vzduchu. Otvory vzduchu vytvárajú vizuálnu ľahkosť v prednej časti. Zároveň zabezpečujú vysoký prívod vzduchu výkonného trojlitrového šesťvalcového motora. Trojrozmerné mriežky v otvoroch vpredu spájajú svetlomety a ľadvinku. 

Zadná časť nadväzuje na dizajn prednej časti. Podobne ako vpredu, časti bočnej steny tvoria rámec pre dizajnové prvky, ktoré akoby vyčnievali zo zadnej časti. Medzi nimi sú umiestnené dve veľmi jasné a zmenšené zadné svetlá v tvare L typickom pre BMW.

Interiér

V interiéri bola použitá jemná koža, matný a vysokolesklý čierny leštený hliník. Boli zameraný aby interiér BMW 328 Hommage vizualizoval čistý a roadsterový charakter vtedajšieho športového auta. 

Prístrojový panel vychádzajúci z kokpitu zobrazuje okrem otáčok motora aj teplotu oleja, tlak oleja a teplotu vody. Tak ako je to typické pre športové auto. Prístrojový panel napravo od otáčkomera dopĺňajú kontrolky a ukazovateľ bodu radenia. Dva iPhony v špeciálnych držiakoch na prístrojovej doske preberajú ďalšie zobrazovacie funkcie pre vodiča a spolujazdca. Okrem toho sú uložené v hliníkovom kryte rovnako ako prístrojová doska. 

Niečo z minulosti

Vozidlo obsahuje aj množstvo detailov z motoristických pretekov. Naráža na veľmi úspešnú kariéru v motoristickom športe. Premiéra vozidla v roku 1936 sa neuskutočnila na autosalóne, ale na pretekárskej dráhe. Vo svojich prvých pretekoch model 328 deklasoval všetkých oveľa silnejších konkurentov a dominoval na pretekárskych dráhach v Európe v nasledujúcich rokoch.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPoznáme cenu Škody Enyaq Coupé iV RS. Koľko musíte našetriť?
Nasledujúci článokMajiteľ nové Ferrari SF90 Stradale stihol “rozflákať” po necelých 300km! Teraz je auto znova na predaj