Domov MOTO TEST Aprilia Tuono V4 – dajte si pozor na vodičák

TEST Aprilia Tuono V4 – dajte si pozor na vodičák

Opäť tu máme jednu náladovú Talianku s nekonečným potenciálom. Musím povedať, že Tuono je jedna z mála motoriek, ktoré mi moje mužské ego pohladila a zároveň veľmi rýchlo vrátila naspäť na zem.

Každý, kto si na model Aprilia Tuono V4 trúfne, si na neho bude musieť dávať pozor. V tom lepšom prípade to bude iba drahé. Ale poďme sa tejto kráske pozrieť na zúbok trošku podrobnejšie. Srdcom Tuona je štvorvalcový motor do V, ktorý zviera 65 stupňový uhol s objemom 1077 centimetrov kubických a výkonom 175 koní pri 11 350 otáčkach.

Aprilia Tuono V4

Aaach.. ten výkon!

Veru, pri každom pridaní plynu ho budete naozaj poriadne cítiť, až budete chcieť, aby to už skončilo. Plyn je výborne dávkovateľný a na každé jedno potočenie reaguje skoro okamžite a bez akýchkoľvek zbytočných prestávok. S radosťou potiahne od nízkych otáčok až po obmedzovač, kde sa cíti najlepšie. S veľkosťou nádrže 18 litrov a pri naozaj veľkej snahe dosiahnete dojazd niečo okolo 200 kilometrov na jedno tankovanie. Spotreba sa pohybuje v tomto prípade okolo 10 litrov. Reálnejší údaj je však okolo tých 150 kilometrov. Šesťstupňovú prevodovku dopĺňa obojstranné rýchlo radenie, ktoré je taktiež výborne odladené. Pri ostrejšej jazde a správnom radení jeho prácu ani nepostrehnete.

Aprilia Tuono V4

Teraz k tomu, čo dokáže túto šelmu skrotiť. Je to kompletný brzdový systém od Bremba. Vpredu sú to dva 330-milimetrové kotúče, do ktorých sa zahryzujú radiálne uložené štvorpiestikové monobloky M50. O presnosť a dokonalú dávkovateľnosť sa zase postarajú pancierové hadice, ktoré sú spojené s radiálnou pumpou. Aj pri najmenšom náznaku sa im Tuono s ochotou podriadi a nesklamú ani pri extrémnom brzdení z rýchlostí, na začiatok ktorých sa pomaly tlačí číslica 3.

Aprilia Tuono V4

Vzadu mu sekunduje 220-milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom. O stabilitu sa tu starajú, na rozdiel od Factorky, kde je semiaktívny podvozok od Öhlinsu, plne mechanicky nastaviteľná USD vidlica od Sachsu. Vidlica je nastavená tuhšie pre športovejšiu jazdu. Ani pri prudkom brzdení sa nenechá zahanbiť a okamžite reaguje na všetky povely, ktoré jej dáte. Zato vás odmení veľmi dobrou spätnou odozvou od cesty kde však cítiť každú malú nerovnosť. Vzadu sa nachádza plne nastaviteľný monoshock rovnakej značky. Pri troche kúzlenia a alchýmie s nastavením vás Aprilia Tuono V4 odmení výbornými jazdnými vlastnosťami a ochotou prejsť akúkoľvek zákrutu.

Poďme k technológiám

Motocykel Aprilia Tuono V4 dostal do vienka aj niektorými zatracovanú elektroniku, ktorej je tu naozaj dosť. Spomeniem len zopár z funkcií, ktorými disponuje. Kontrola brzdného účinku motora, trakčná kontrola, wheele control, launch control, šesť jazdných režimov (tri na cestu a tri na okruh). Ďalej nechýba tempomat a obmedzovač rýchlosti, ktorý dokáže zachrániť aj vodičák. To sa vám ako budúcemu majiteľovi určite zíde. Nechýba ani klasika full-LED osvetlenie s funkciou prisvecovania do zákrut. Posed je športovejší, stupačky sú dosť vysoko a sklon kolena je väčší, avšak s kombináciou so zvýšenými riadidlami je dostatočne pohodlný.

Aprilia Tuono V4

Záverom

Čo ale Aprilii musím vytknúť, je vzdialenosť a celkové umiestnenie zadnej spolujazdcovej stupačky. Tu sa mi topánka nie raz, ale s neuveriteľnou pravidelnosťou dostávala medzi stupačku a blatník. Treba na to zakaždým myslieť a pri niektorých topánkach na to dávať pozor, aby sa tam nezasekla. Aj keď dizajn je každého subjektívny názor, mne oproti konkurencii v kategórii naháčov príde, že má na sebe až príliš veľa plastov. V konečnom dôsledku je Aprilia Tuono V4 veľmi podarený stroj, ktorý vám ochotne splní akýkoľvek motoristický sen a nenechá sa zahanbiť v žiadnej situácii.

Kolesami nadol priatelia.
NÁZOV : Aprilia Tuono V4
MOTOR : 1 077 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 209 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 825 milimetrov
CENA : 16 299 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.6 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRam 1500 REV sa predstavil počas Super Bowlu
Nasledujúci článokSám v púšti so Škodou 633: uplynulo 90 rokov od dobrodružnej cesty naprieč Saharou