Domov SPRÁVY News EXKLUZÍVNE: poznáme osud Seatu, nastal zvrat

EXKLUZÍVNE: poznáme osud Seatu, nastal zvrat

V septembri minulého roka motoristickú verejnosť zaskočili správy z mníchovskej výstavy mobility o vyjadreniach Thomasa Shäfera, predsedu koncernu Volkswagen, na adresu budúcnosti automobilovej značky Seat. Tie potom prešli korekciou a my sme zisťovali, ako to teda bude s budúcnosťou značky Seat naozaj.

Podľa správ zahraničných médií Tomas Shäfer v Mníchove povedal, že budúcnosťou Seatu je Cupra, pretože nie je možné investovať do oboch značiek a že Cupra dáva väčší zmysel ako Seat. Správu publikoval napríklad britský Top Gear, alebo Autocar a správa sa objavila aj na našom webe. Samotný Shäfer správy korigoval statusom na sieti Linkedin, kde napísal, že niektoré správy v médiách boli “nepresné”. Celý jeho status si môžete prečítať TU.

Spoločnosť Seat S.A. pritom za rok 2023 dosiahla druhý najväčší predaj vo svojej histórii. Spoločnosť celkovo dodala zákazníkom viac ako 519.200 automobilov, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2022 nárast o 34,6 %. Značka Cupra odovzdala zákazníkom 230 790 automobilov, čo predstavuje medziročný nárast o 50,9 %. Odstránenie problémov v dodávateľských reťazcoch prispelo aj k zvýšeniu výroby a dvojcifernému rastu značky Seat, ktorá odovzdala zákazníkom 288 437 vozidiel (2022: 232 700; +24,0 %).

Hlasovanie v ankete Auto Roka Slovensko 2024 – Hlas Verejnosti je spustené, hlasovať za svojho favorita a vyhrať zaujímavé ceny môžete TU.

Cupra a Seat spoločne predstavujú výkonnú kombináciu, ktorá poskytuje zákazníkom v tomto momente transformácie automobilového priemyslu to najlepšie z dvoch svetov,“ povedal k výsledkom predaja za rok 2023 Kai Vogler, člen predstavenstva pre predaj a marketing. Celkovo v roku 2023 globálna produkcia automobilov Seat a Cupra vzrástla na 534 257 kusov, čo predstavuje nárast o 27,1 % oproti roku 2022 (420 190 ks).

Seat Tarraco

Modelové rošády

Koncern Volkswagen tak určite nemá v pláne urobiť zo značky Seat len výrobcu elektrických kolobežiek či skútrov. Avšak tak ako každá iná značka, aj modelové portfólio španielskeho výrobcu prejde transformáciou, ktorá bude reagovať na súčasné automobilové trendy. Seat si v tomto roku pripomenie 40. výročie modelu Ibiza. Pre zákazníkov tak bude k dispozícii výročná edícia so špeciálnou výbavou. Podľa nášho zdroja blízkeho automobilke bude tento rok ukončená výroba modelu Tarraco. Stane sa tak z dôvodu, že súčasná výrobná linka Tarraca vo Wolfsburgu prechádza transformáciou na výrobu plne elektrických automobilov.

Seat Ateca

Ateca vydrží v ponuke minimálne do roku 2026. Nie je však vylúčené, že pred skončením výroby prejde ešte jedným ľahším faceliftom. Leon čaká tento rok facelift, inovovaný model nižšej strednej triedy sa bude ďalej predávať pod oboma značkami Seat aj Cupra. Nad ďalšou generáciou však visí otáznik. Seat však naďalej plánuje pokračovať vo výrobe modelov Ibiza a Arona, pre ktoré sa budú vyvíjať aj nové generácie. Ich osud by nemal byť ničím ohrozený minimálne do roku 2030. A napokon, tak ako sme písali pred niekoľkými dňami, Seat vyvíja tiež malé, cenovo dostupné elektrické auto. Konkurent pre Citroen e-C3 či Daciu Spring by mal prísť v roku 2026 s cenou nižšou ako pripravovaný elektromobil VW ID.1.

Cupra tento rok uvedie na trh očakávané elektrické SUV s názvom Terramar, faceliftom prejde Formentor a fanúšikovia rýchlych kompaktov sa môžu tešiť na výkonný variant Cupra Born VZ.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 21

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKoniec manipuláciám pri vyšetrovaní nehôd? Každé nové auto dostane…
Nasledujúci článokAuto Roka Slovensko spoznalo osem finalistov, spustené je aj internetové hlasovanie