Domov News BMW radu 4 prešlo faceliftom, normálne motory ostali

BMW radu 4 prešlo faceliftom, normálne motory ostali

Omladzovacia vlna v Mníchove sa dotkla aj BMW radu 4. Prichádza s modernejším dizajnom, ktorý nasleduje súčasný vizuálny jazyk značky. Okrem toho si zachovalo normálne motory.

Druhá generácia BMW radu 4 zo začiatku svojej produkcie zožala veľkú vlnu kritiky za pomerne kontroverznú prednú časť, konkrétne ikonické ľadvinky. S odstupom času sa na tento dizajnový prvok zabudlo a týmto modelom sa po predajnej stránke pomerne dobre darí. Automobilka im tak dopriala modernizáciu, ktorá sa dotkla zovňajšku, ale aj interiéru. Pod kapotou však stále nájdeme normálne motory.

BMW radu 4
Foto: BMW
Decentné zmeny

Ako pri vrcholných motorizáciách, tak aj pri tých bežnejších sú zmeny na exteriéri veľmi decentné. Facelift sa dotkol predných LED svetlometov, ktoré majú po novom okrem novej grafiky aj združený modul pre stretávací a diaľkový režim. Automobilka taktiež zákazníkov láka na príplatkové svetlá s matrixovou technológiou, ktoré pri režime diaľkových svetiel eliminuje oslňovanie oproti idúcich vozidiel. Zmena sa dotkla aj zadných svetiel, ktoré si zakladajú na technike Laserlight, ktorú poznáme z BMW M4 CSL s decentným 3D efektom. Nepatrných zmien sa dočkali aj predný a zadný nárazník. Na zozname zmien v exteriéri v prípade faceliftu toho už však viac nenájdeme. Razantnejšie zmeny sa odohrali v interiéri.

BMW radu 4
Foto: BMW
V podobnom duchu

Po vzore ostatných modelov značky aj v prípade inovovaného BMW radu 4 badáme najmodernejšiu architektúru iDrive, ktorá je založená na operačnom systéme 8.5. Aktuálny model tak kombinuje 12,3-palcový prístrojový štít pred vodičom so 14,9-palcovým dotykovým displejom infotainmentu. Dokonalú atmosféru na palube vylepšuje nové ambientné osvetlenie interiéru, ktoré teraz pracuje aj s výduchmi klimatizácie. Fanúšikov svetielok potešia svetelné animácie pri nastupovaní alebo vystupovaní z vozidla. Dokonca dokáže reagovať pri prichádzajúcom hovore na vašom telefóne spárovanom s autom. V štandardnej výbave je pred vodičom umiestnený nový dvojramenný volant s mnohouholníkovým vencom. Samozrejme, za príplatok dostanete trojramenný športový volant M, ktorý má skosený veniec a decentný prúžok v oblasti centrálnej polohy.

BMW radu 4
Foto: BMW
Mild-hybrid

Modernizované BMW radu 4 sa bude predávať s elektrifikovanými štvor- a šesťvalcovými motormi. Silou 8 kW (11 k) im pomáha 48V štartér-generátor pre intenzívnejšiu reakciu pohonu. Štvorka naďalej zostáva v ponuke s pohonom oboch náprav xDrive, ale aj klasickým, čisto zadným pohonom. Karosárske prevedenie kupé sa bude predávať s motorovými agregátmi s označením 420i (135 kW/184 k), 430i xDrive (180 kW/245 k) a M440i xDrive (275 kW/374 k). Paleta naftových motorov obsahuje pohonné jednotky 420d (140 kW/190 k) – táto verzia je dostupná s pohonom zadnej alebo oboch náprav, 430d xDrive (210 kW/286 k) a najsilnejšiu naftovú verziu M440d xDrive s výkonom 250 kW/340 koní. V prípade verzie bez strechy je paleta motorov totožná, akurát absentuje základná naftová verzia s pohonom oboch náprav. V Mníchove taktiež zapracovali na podvozku s premenlivou tuhosťou a v ponuke je aj adaptívny M podvozok s variabilným riadením a športovými brzdami.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS BMW
Predchádzajúci článokJeremy Clarkson prezradil, prečo končí The Grand Tour
Nasledujúci článokDiaľničná známka zadarmo – presný návod, ako na to