Domov News Ešte brutálnejšie – Audi RS6 Avant GT

Ešte brutálnejšie – Audi RS6 Avant GT

Foto: Audi

Synonymum extrémnych kombíkov dostalo ešte brutálnejšiu verziu. Audi RS6 Avant GT prichádza v limitovanej sérií 660 kusov. Dostalo vyšší výkon a viac karbónu.

Aj keď už pod prednou kapotou neskrýva unikátny motor V10, stále nás teší identickým agregátom, ktorý nájdeme v modeloch RS7 alebo RSQ8. Audi RS6 Avant GT v limitovanej sérií 660 kusov poteší každého puristu, ktorému koluje v krvi benzín. Myšlienka Audi RS6 Avant GT siaha ku konceptu RS6 GTO z roku 2020. Dvanásť študentov, ktorí sa učia pracovať ako mechanici karosérií, konštruktéri, automechanici a autolakovníci, pracovali na projekte šesť mesiacov s podporou Audi Design. Väčšinu inšpirácie čerpali z legendárneho pretekárskeho vozidla Audi 90 quattro IMSA GTO z roku 1989.

Audi RS6 Avant GT
Foto: Audi
Ešte viac výkonu

Štandardný model už tak brutálneho kombíku sa predáva v dvoch výkonnostných variantoch. V oboch prípadoch sa pod prednou kapotou nachádza štvorlitrová V8-čka. Základná výkonnostná verzia disponuje výkonom 441 kW, teda rovných 600 koní. Silnejšie verzia Performance má navyše ďalších 22 kW. Práve s týmto výkonom, 630 koní pracuje aj nová limitka.

Audi RS6 Avant GT
Foto: Audi
Viac uhlíkových vlákien

Na rozdiel od bežného modelu dostala limitka karbónovú kapotu s aerodynamickými prvkami na odvod vzduchu. Okrem kapoty sú z uhlíkových vlákien vyhotovené aj blatníky, v ktorých sú umiestnené až 22-palcové disky kolies so špeciálnym dizajnom. Oproti klasickej RS6-ky sa odlišuje aj špeciálnym lakovaním karosérie. V prvom prípade tvorí základ biela farba. Tej sekundujú čierna, šedá a červená. Toto prevedenie odkazuje na športovú divíziu Audi Sport. V tomto prípade dostanete vyššie spomenuté disky kolies vo výhradne bielom lesklom lakovaní. Dokonale tak vzdáva hold tradičnému odvetviu značky. Vybrať si môžete ešte z ďalších farieb, konkrétne šedej Nardo alebo čiernej Mythos. V oboch prípadoch sú kolesá lakované v lesklej alebo matnej čiernej. Úzku paletu farieb uzatvára šedá metalíza Chronos a hnedá Madeira.

Audi RS6 Avant GT
Foto: Audi
Malé zmeny v interiéri

Oproti klasickému modelu tu takmer žiadne zmeny nenájdeme. Po usadení do kabíny vidíte v podstate klasickú A6-tku. Jedinou výnimkou sú asi len škrupinové sedadlá, potiahnuté kožou Dinamica. Samozrejme, ako pri limitovaných edíciách býva zvykom, ani v tomto prípade nechýba plaketka s poradovým číslom z celkového počtu 660 kusov.

Foto: Audi
Poriadna technika

Novinka atakuje stokilometrovú rýchlosť po rozbehnutí už za 3,3 sekundy, pričom dvojnásobnú rýchlosť dosiahne za 11,5 sekundy, čo je oproti bežnému modelu o 1,5 sekundy skôr. Maximálna rýchlosť tohto kombíku je 305 km/h. S verziou Performance zdieľa medzinápravový diferenciál, ktorý hnaciu silu prerozdeľuje v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Prvýkrát, a to len pre RS6 Avant GT, sú súčasťou štandardnej výbavy nastaviteľné tlmiče odpruženia. V porovnaní s RS 6 Avant znižujú svetlú výšku o desať milimetrov. Vyššia tuhosť pruženia, trojito nastaviteľné tlmiče a tuhšie stabilizátory (vpredu o 30 % a vzadu o 80 % tuhšie) zabezpečujú menšie nakláňanie karosérie. Na palube sa nachádza aj potrebné náradie a návod na individuálne nastavenie. Zákazníci si môžu alternatívne objednať športové odpruženie RS plus s funkciou Dynamic Ride Control alebo adaptívne vzduchové odpruženie RS. O priľnavosť sa starajú pneumatiky Continental SportContact 7, ktoré majú rozmery 285/30 R22. Aj vďaka týmto gumám zastaví novinka z rýchlosti 100 km/h o 2 metre skôr ako v prípade bežnej verzie.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Audi
Predchádzajúci článokV januári si Slováci spoza hraníc doviezli takmer 5-tisíc osobných áut
Nasledujúci článokFacelift ako hrom. Porsche Taycan má lepšie snáď všetko