O naftových motoroch sa toho v poslednom období popísalo naozaj mnoho. Kauza Diesel gate odštartovala poriadny rozruch a automobilky čoraz častejšie bojujú so stále sa sprísňujúcimi emisnými normami. Aj preto sa viaceré automobilky pomaly, ale isto zbavujú naftových motorov a vývoj smerujú viac k hybridným alebo čisto elektrickým technológiám. Výnimkou nie je ani Volvo.

To vyhlásilo, že do svojho nového modelu S60, ktoré bude onedlho predstavené, už naftové agregáty montovať nebude. Automobilka Volvo totiž svoju budúcnosť vidí v hybridnom a elektrickom pohone, a tak pre ňu vývoj nových naftových agregátov nie je prioritný.

Zatiaľ bude nové Volvo S60 ponúkané ako benzínový dvojliter alebo hybrid s výkonovým spektrom od 235 – 407 koní. Neskôr by mala pribudnúť aj mild-hybridná technológia.

Šéf spoločnosti Volvo, Hakan Samuelsson povedal:“Naša budúcnosť je elektrická a nebudeme ďalej vyvíjať nové generácie naftových motorov. Budeme sa postupne zbavovať čisto spaľovacích motorov a prechodným využitím hybridných technológií v spolupráci s benzínovými motormi sa postupne približovať k našej elektrickej vízii”.

Hakan Samuelsson sa pritom netají tým, že v roku 2025 chce mať automobilka Volvo viac ako 50 % ich nových vozidiel s čisto elektrickým pohonom, čo je údajne najkomplexnejšia stratégia elektrifikácie v automobilovom priemysle. K tomu ešte dodal, že od roku 2019 bude každé nové vozidlo Volvo k dispozícii ako mild-hybrid so 48-voltovou palubnou sieťou (samozrejme v kombinácii s benzínovým motorom), plug-in hybrid taktiež v kombinácii s benzínovým motorom alebo ako čistý elektromobil.

Toto sú plány na najbližšie roky v podaní švédskej automobilky a my ju za to absolútne nesúdime. Dnešné nároky na naftové motory sú enormne vysoké a to sa odráža aj na vysokých nákladoch na ich výrobu. Preto si myslím, že hľadanie iných alternatív je logický krok. Otázkou však zostáva. Naozaj je oveľa lacnejšie investovať peniaze do vývoja hybridných a elektrických technológií ako do vývoja nových naftových motorov? Odpoveď na túto otázku sa snáď jedného dňa dozvieme. A keď ju už viete, tak sem s ňou!

Zdroje:volvo/startstop