Domov News Posledný výkrik V10 – Lamborghini Huracán STJ

Posledný výkrik V10 – Lamborghini Huracán STJ

Foto: Lamborghini

Oslava ikonického motoru v limitovanej edícii. Lamborghini Huracán STJ prichádza vo veľmi limitovanom počte exemplárov a naposledy.

Ikonická talianska automobilka s býkom v znaku sa extrémne limitovanou edíciou lúči s legendárnou V10-kou. Tak ako sa Audi len nedávno rozlúčilo s ich R8-kou, aj talianska značka s týmto motorom končí. Lamborghini Huracán STJ je tak poslednou a zároveň najlepšou možnosťou na vlastnenie tohto unikátneho motora.

Lamborghini Huracán STJ
Foto: Lamborghini
Avizovaný koniec

Atmosférický motor V10 je symbolom histórie talianskej automobilky. Najskôr všetkým nadšencom robil radosť v legendárnom Gallarde, neskôr v aktuálnom modeli Huracán, ktorý je na trhu už od roku 2014. Automobilka avizovala jeho koniec už v minulom roku a teraz, bohužiaľ prišlo na ich slová. Poďme si tak ešte užiť jeho labutiu pieseň v tele STJ, keďže nástupca už príde s hybridným pohonným ústrojenstvom.

Lamborghini Huracán STJ
Foto: Lamborghini
Ešte lepší

Dizajn novinky je založený na vrcholnom prevedení STO. Táto limitovaná edícia však opäť posúva hranice a tak sa STJ usádza na vrchole pyramídy s názvom Huracán. Nový aerodynamický balík obsahuje napríklad doplnky z uhlíkových vlákien alebo o 3 stupne zväčšený uhol zadného krídla. Výsledkom je nárast aerodynamického prítlaku o 10 percent, pričom zostalo zachované dokonalé vyváženie auta. Nové, špeciálne vyvinuté disky kolies s rozmerom 20 palcov s centrálnym zamykaním sú obuté na pneumatikách Bridgestone Potenza Race. Ich veľmi mäkká, špecifická zmes pre maximálnu priľnavosť bola taktiež vyvinutá špeciálne pre toto auto. Automobilka predstavila vrcholnú verziu v dvoch farebných prevedeniach. Prvú vidíme na prezentačných fotografiách. Druhá kombinácia je vyhotovená v sivej farbe s čiernou strechou, a červenými a bielymi detailmi. V interiéri, samozrejme, nechýba plaketka s nápisom 1 z 10, vyrobená z uhlíkových vlákien.

Foto: Lamborghini
Poriadne zmeny pod povrchom

Základom každého auta stvoreného na okruh je podvozok. Aj v tomto prípade prešla táto limitka oproti základnému modelu markantnými zmenami. Pôvodné, aktívne komponenty nahrádzajú štyri nastaviteľné, pretekárske tlmiče. Pre optimalizovanie odskoku a kompresie pri nízkych, ale aj vysokých frekvenciách sú nastaviteľné v štyroch smeroch. Vodič má tak úplnú slobodu pri nastavovaní na základe charakteristík trate. To všetko výrazne zvyšuje mechanickú priľnavosť na trati. Atmosférická, 5,2-litrová V10 produkuje výkon 631 koní a krútiaci moment 565 Nm. Výkon prenáša na zadnú nápravu 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Tieto technické vlastnosti spôsobili zlepšenie novinky oproti klasickému STO o viac ako sekundu na trati technického centra Nardò.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový Citroen C3 už aj s hybridným pohonom. Prekvapuje najmä cenovkou
Nasledujúci článokEXKLUZÍVNE: Dongfeng privezie na Slovensko 10 nových modelov

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here