Domov News Peklo zamrzlo. Lamborghini Urus prichádza vo verzii, ktorú zarytí autíčkári ťažko predýchajú

Peklo zamrzlo. Lamborghini Urus prichádza vo verzii, ktorú zarytí autíčkári ťažko predýchajú

Lamborghini Urus SE je prvým super-SUV na svete, ktoré využíva plug-in hybrid

Talianska automobilka s nasrdeným býkom v znaku si pravdepodobne ani vo sne nepredstavovala, akým predajným hitom sa stane ich SUV. Pôvodne v roku 2017 mali v pláne vyrobiť 3500 kusov ročne. O tento model je však taký veľký záujem, že len minulý kalendárny rok sa k zákazníkom dostalo viac ako 6000 exemplárov. Lamborghini Urus S a silnejšia verzia Performante vychádzajú z pôvodného modelu z roku 2017, no až teraz spoznávame facelift, s ktorým sa mení všetko.

Lamborghini Urus SE

Iný koncept

Azda najväčšia zmena sa odohrala na pohonnom ústrojenstve. Označenie SE môže odkazovať na historický model značky Diablo SE. V tomto prípade to však skôr znamená S Electrified. Takže pod prednou kapotou ostáva dobre známa, štvorlitrová V8-ka biturbo, lenže teraz jej kryje chrbát elektromotor PSM, ktorý sám o sebe produkuje výkon 141 kW. Zásluhou toho sme svedkami ohromného nárastu výkonu, z pôvodných 650 koní až na výkon presahujúci hranicu 800 koní a 950 Nm. Benzínový motor však nezostal bez zmeny. Nové sú turbodúchadlá, ale aj hlavy valcov.

Lamborghini Urus SE

Stále je to Lamborghini so všetkým

V automobilke tento obľúbený model poriadne pripravili na druhú fázu jeho života. Vodičovi sú k dispozícií jazdné režimy Strada, Sport a Corsa. Z off-roadových režimov tu máme Neve, Sabbia a Terra. Okrem týchto, ktoré sme už poznali pribudli nové, hybridné nastavenia. Zásluhou 25,7 kWh batérie umiestnenej v kufri auta je čisto elektrický dojazd na úrovni slušných 60 kilometrov. Aj napriek hmotnosti 2,5 tony akceleruje na 100 km/h za 3,4 sekundy. Na dvojnásobnej rýchlosti ste potom už za 11,4 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca udáva rovnakú ako v prípade hlavného nepriateľa, Ferrari Purosangue, a to 312 km/h.

Lamborghini Urus SE

Ešte pohladnejšie

Lamborghini dizajnom svojho super SUV trafilo klinec po hlavičke, a preto sú aj vizuálne zmeny minimálne. Po novom predné svetlá využívajú technológiu Matrix LED a sú o niečo užšie. Vytratil sa z nich signifikantný svetelný podpis v tvare písmena Y. Šéf dizajnu, Mitja Borkert, prezradil, že nové svetlá majú pripomínať chvost býka, a auto je zámerne navrhnuté menej agresívne ako vrcholná verzia Performante, čím nepriamo priznal, že môžeme očakávať update aj vrcholnej verzie.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 37

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmedia.lamborghini.com
Predchádzajúci článokEÚ zabila ďalšie lacné a známe auto Slovákov. Pochovalo ho striktné nariadenie
Nasledujúci článokPlug-in hybridné Audi Q7 a Q8 prešli modernizáciou. Čo všetko je nové?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here