Z Číny prúdia do Európy mnohé veci. No najnovšie sa k nám dostali fotografie novej Škody Kodiaq GT, teda športovej derivácie Kodiaqa.

Zdá sa, že nevyhnutné sa stalo skutočnosťou. Od prvého predstavenia modelu X6 mníchovskou automobilkov s vrtuľou v znaku v roku 2007 bol spustený masový ošiaľ. BMW udrelo klinec po hlavičke a niekoľko rokov profitovalo z dovtedy neznámeho trhu. Zdá sa, že ľudia jednoducho túžia po nelogickom spojení: veľkého SUV so športovou karosériou so splývajúcou zadnou časťou. Reakcia ostatných automobiliek bola žalostne spomalená. Veď taký Mercedes sa spamätal až v roku 2014, kedy na trh uviedol GLE Coupé. BMW medzitým prišlo s menšou verziou X6, ktorú označilo X4. No dnes je rok 2018 a na vlne sa chcú zviesť aj ďalšie automobilky. Nedávno sme informovali o Renaulte, ktorý čoskoro predstaví SUV-coupé postavené na báze Dacie Duster, no bude k dispozícii len pre ruský trh. Avšak odpoveď na X4 a X6, aj keď o čosi lacnejšiu, pripravuje aj mladoboleslavská Škodovka. A dala jej názov Kodiaq GT.

Škodovka ešte v októbri 2016 potvrdila, že Kodiaq GT bude určite k dispozícii na čínskom trhu. O ostatných trhoch Škodovka mlčí. Šepká sa totiž, že pre SUV takéhoto typu na starom kontinente jednoducho nie je klientela, ktorá by si ho bola ochotná kúpiť. No holandský motoristický portál Autoweek zverejnil prvé fotografie prvého produkčného SUV-kupé českej automobilky.

Dovolíme si povedať, že dizajn novinky nie je prekvapením. V prednej časti veľa zmien oproti „obyčajnému“ Kodiaqu nenastalo. Zadná časť zasa vychádza z konceptu, ktorý dostal názov Vision E, hoci produkčná verzia je, ako už býva zvykom, o čosi menej futuristická.

Podľa čínskych médií má mať Kodiaq GT dĺžku 4,63 metra, šírku 1,88 metra a výšku 1,65 metra. To znamená, že GT je oproti bežného Kodiaqu o pár centimetrov kratšie a, samozrejme, o 6 centimetrov nižšie. Rázvor kolies by sa meniť nemal.

https://youtu.be/mr6RjW6ARYo

Zdroje: Autoweek | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko vzniká Porsche za takmer 900.000 eur?
Nasledujúci článokDieselgate v praxi: Naftové Volkswageny končia na „hromadných cintorínoch“