Francúzsky prezident Emmanuel Macron, ako napríklad aj český prezident Miloš Zeman, podporujú domáce automobilky. No kým Zeman jazdí na Superbe, Macron má problém nájsť reprezentatívnu limuzínu vyrobenú na domácej pôde. Zmeniť by to mala DS 8, ktorá príde už tento rok.

O koncepte Citroën Numero 9 Concept z roku 2012, z ktorého mala nová vlajková loď DS 8 vychádzať, sme písali už v máji. Nemecký autobild ale prišiel s vizualizáciou, ako by mohla vyzerať finálna podoba francúzskej reprezentatívnej limuzíny, ktorá sa má radiť do vyššej strednej triedy.

Nedávno vzniknutá luxusná odnož Citroënu pokračuje s modelovou ofenzívou. Kým na Slovensku si je možné objednať len dva modely, a to konkrétne pomaly dosluhujúcu mestskú kompaktnú DS 3, alebo expresívnu hatch-limuzínu DS 5; na zahraničných trhoch sa dá zaobstarať aj zaujímavý crossover DS 7 Crossback.

Práve na DS 7 Crossback sa odviezol súčasný francúzsky prezident Emmanuel Macron na inauguráciu. No okrem tohto modelu sa v ponuke francúzskych automobiliek nenachádza v podstate žiaden reprezentatívny model.

A práve tento problém má riešiť DS 8. Luxusná značka pod krídlami PSA sa s týmto modelom bude snažiť zaujať zákazníkov, ktorí si bežne kupujú Mercedes triedy E, Audi A5 alebo BMW radu 5. Či sa im to aj naozaj podarí, ukáže až čas. No podľa dostupných informácií bude primárnym cieľom DS 8 čínsky trh. A práve v najľudnatejšej krajine sveta sa má limuzína vyrábať. Je teda otázne, kedy a či vôbec sa dostane aj na európsky trh.

 

Takto by mohlo vyzerať nové DS 8

Ak vám vizualizácia spredu pripomína nový Peugeot 508, nie ste ďaleko od pravdy. DS 8 bude totiž postavené na rovnakej modulárnej platforme EMP2. Vďaka nej bude DS8 dlhé približne 4 850 mm. Konkurentov chce potrápiť najmä cenou, ktorá by mala štartovať na úrovni zhruba 35-tisíc eur. No je otázne, či je cena prvoradým kritériom rozhodovania pre zákazníkov, ktorí sa obzerajú po Mercedese triedy E, Audi A6 či BMW radu 5.

 

Citroën Numero 9 Concept (2012)

Zdroje: Autobild | startstop.sk