Tvrdí to riaditeľ dizajnu Thierry Métroz, ktorý povedal, že snom francúzskej značky spadajúcej pod koncern Stellantis je “byť Louis Vuitton automobilového priemyslu”.
V rozhovore pre Autocar na bruselskom autosalóne na prvom verejnom predstavení svojej novej vlajkovej lode Nº8 riaditeľ dizajnu Thierry Métroz povedal, že „teraz sme prémioví, ale naším poslaním je byť viac ako prémioví. Chceli by sme sa pokúsiť dotknúť sa pocitu luxusu.” Métroz tvrdí, že to „vyžaduje čas” a napriek tomu, že je to pre DS dlhodobý cieľ, značka sa tam nemusí nikdy dostať. „Je to veľa práce, pretože značka je veľmi mladá. Značku sme uviedli na trh až v roku 2014. Pravdepodobne to potrvá viac ako 10 rokov, možno 20 rokov, kým získame pozíciu luxusnej automobilovej značky.”

Je to hlavne o materiáloch
O tom, ako by DS mohla dosiahnuť tento sen, Métroz povedal, že sa musia sústrediť na kvalitu detailov. Métroz vysvetlil, že model Nº8 sa inšpiroval vozidlami značky Bentley vo svojom interiéri, vrátane použitých materiálov. “Nº8 má veľmi luxusný interiér.” Pri pozornom skúmaní fotografií kabíny je evidentné, že v DS nechodili po inšpiráciu do Audi alebo Volkswagenu, ale snažili sa priblížiť Bentley alebo Rolls-Royce.

Nebude koncernová politika brzdou?
Na otázku, ako môže DS poskytnúť autám skutočný pocit prémiového luxusu, keď používajú spoločnú architektúru z políc koncernu Stellantis, Métroz povedal, že je to ťažké, ale automobilka má schopnosť zmeniť kľúčové časti, ako napríklad znížiť línie strechy alebo posunúť čelné sklo do iných proporcií. Zaujímavé je, že pre DS Nº8 nebol stanovený žiadny cieľ objemu predaja. Namiesto toho bolo cieľom „vyrobiť veľmi kvalitné auto so skutočne pekným dizajnom zameraným na kvalitu interiéru. Musíme predávať autá, ako každá značka, ale naším cieľom nie je predávať autá vo veľkom. Uprednostňujeme posilnenie pozície značky s pocitom luxusu.”

Nástupcovia modelov v rovnakom duchu
Métroz tiež potvrdil, že nové generácie modelov DS 7 a DS 4, ktoré budú premenované na Nº7 a Nº4, budú mať rovnakého ducha ako Nº8. Skutočne verí, že odvážne dizajny sú čoraz dôležitejšie, pretože v súčasnosti je v dizajne automobilov veľmi veľa homogénnosti, najmä medzi mnohými čínskymi značkami. „Všetci Číňania kopírujú Porsche alebo Teslu a na konci vždy vyzerajú ako Tesla alebo Porsche. Nechceme nasledovať rovnakú víziu.”

N°8 je dlhé 4,82 m, široké 1,90 m a vysoké 1,58 m. Rázvor osí kolies je dlhý 2,9 metra a svetlá výška podvozka je len 15,5 cm. Aj preto vo verzii Long Range poskytuje vozidlo podľa noriem WLTP dojazd až 750 km. Elektricky zapustené kľučky dverí vpredu sú lakované vo farbe karosérie, kľučky zadných dverí sú integrované do stĺpikov dverí. 21-palcové kované kolesá vážia o 6 kg menej ako súčasné 20-palcové používané na DS 9, čo predstavuje výraznú úsporu neodpruženej hmoty. DS N°8 využíva platformu STLA Medium od Stellantisu. Na nej sú postavené aj napríklad modely ako Peugeot 3008 a 5008. DS N°8 bude k dispozícii s výberom troch elektrických pohonných jednotiek s výkonom 230, 245 a 350 koní. Podrobnejšie sme o tomto vozidle písali TU.