Dlho očakávaný výkonný športový automobil s motorom vpredu a pohonom zadných kolies je teraz k dispozícii vo verzii bez strechy.
Rok po uvedení kupé prichádza Aston Martin s Vantage Roadster. V porovnaní s predchádzajúcim modelom zaznamenal 4,0-litrový motor V8 zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu o výrazných 155 koní a 115 Nm vďaka väčším turbodúchadlám a optimalizovanému kompresnému pomeru. S celkovým výkonom 665 koní a krútiacim momentom 800 Nm, ktorý prechádza cez osemstupňovú prevodovku s pádlovým radením a elektronicky riadeným diferenciálom s obmedzenou svornosťou na zadné kolesá. Aston Martin Vantage Roadster tak akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 325 km/h.

Najrýchlejší mechanizmus strechy
Vantage Roadster je tak výkonnejší ako Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet či Ferrari Roma Spider. Výkon Vantage tlačí Aston do súperenia s modelmi ako Maserati MC20 Cielo a McLaren Artura Spider. Strechu je možné otvárať alebo zatvárať do rýchlosti 50 km/h, pričom celá operácia zloženia strechy trvá len 6,8 sekundy, čo je najrýchlejší plne automatický výsuvný strešný mechanizmus na súčasnom trhu. Okrem toho je možné túto operáciu vykonať pri sedení vo vozidle alebo na diaľku pomocou kľúča. Strecha pozostáva z ôsmich úrovní izolácie, čo zaisťuje, že hladina hluku v kabíne so strechou hore je porovnateľná s hladinou hluku v kupé.

Umelecké dielo
Strecha sa plynulo sklápa za sedadlá, zatiaľ čo kryt batožinového priestoru sa mierne zvažuje smerom nadol, až kým sa nestretne s dramatickým zdvihom zadného spojlera. Rozšírený postoj zavedený na Coupé je zachovaný aj pri Roadsteri, rovnako ako zvýšená clona charakteristickej mriežky chladiča. Je to názorný príklad toho, ako spojiť krásu s funkčnosťou, s veľkou mriežkou chladiča, ktorá zvyšuje prietok vzduchu takmer o 30 percent.

Vantage Roadster je o 60 kg ťažší ako kupé. Hliníkový podvozok bol dodatočne vystužený. Konštruktérom sa podarilo dosiahnuť rozloženie hmotnosti takmer 50:50. Podobne ako pri odchádzajúcom modeli sú vpredu použité dvojité priečne ramená a vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Inštalované boli nové adaptívne tlmiče od Bilstein. 21-palcové zliatinové disky sú obuté do špeciálnych pneu Michelin Pilot Sport S 5 AML. Brzdy sú štandardne oceľové, za príplatok karbón-keramické. Prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú v apríli tohto roka.