Aston Martin Vantage prešiel faceliftom. Niektoré automobilky neprinesú toľko noviniek v nových generáciách ako zvládla britská značka pri najmenšom modeli.
Keď sa povie facelift, mnohí si predstavia niekoľko decentných úprav a zmien, ktoré si pravdepodobne bežný laik ani nevšimne. Veľmi ojedinele sa stane, že automobilka pristúpi k razantnejším zmenám už pri modernizácii, a neodloží si to až pre nadchádzajúcu generáciu konkrétneho modelu. Z úplne iného uhla to zobrala tradičná britská automobilka. Aston Martin Vantage dostal modernejší dizajn, vyšší výkon, ale aj úplne nový interiér.
V8 sa vyrovná V12
Najmenší model automobilky pred modernizáciou produkoval výkon 510, respektíve 535 koní v špeciálnej edícii F1. Po facelifte zostal pod prednou kapotou rovnaký vidlicový osemvalec s objemom štyri litre, ktorý je dopovaný dvojicou turbodúchadiel. Motor dodávaný automobilkou Mercedes však prešiel rozsiahlymi zmenami. Na začiatku zoznamu zmien sú nové vačky s iným profilom. Zmeny pokračujú väčšími turbodúchadlami a výkonnejším chladením. Optimalizovaný bol aj kompresný pomer. Vo výsledku tak dostávame až 665 koní a krútiaci moment rovných 800 Nm. Spolu s úpravou diferenciálu a nastavením prevodovky tak akceleruje z 0 na 100km/h za 3,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 325 km/h. Touto hodnotou dokonca prekonáva výkon svojho predchodcu s motorom V12 o 3 km/h.
Nové auto
Na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o úplne novú generáciu. Až takou razantnou modernizáciou Vantage prešiel. Aston Martin Vantage pre modelový rok 2024 dostal kompletne nové predné svetlá, využívajúce technológiu Matrix LED. Výrazne väčšia predná maska narástla až o 38 %, čím sa zvýšil aj prietok vzduchu, konkrétne o 29 %. Novinka čerpala inšpiráciu v extrémne limitovanom modeli One-77, a tak vidíme nový nárazník, alebo predné blatníky, ktoré najmenší model rozšírili o 30 mm. Novinkou sú bezrámové vonkajšie spätné zrkadlá a širší zadný nárazník. Súčasťou štandardu sú kované 21-palcové disky kolies a špeciálne namiešaná zmes pneumatík Michelin Pilot Sport S 5.
Ďalší level
V interiéri nezostal kameň na kameni. Kamkoľvek sa pozriete, všetko je nové. Najväčšiu pozornosť púta 10,25-palcová, dotyková obrazovka infotainmentu so zákazkovou platformou. Zvláda bezdrôtové zrkadlenie telefónu, nové funkcie a konektivitu. Ako pravý britský aristokrat si však ponechal aj množstvo fyzických tlačidiel. Množstvo prvkov ako klimatizáciu, vyhrievanie sedačiek alebo jazdné režimy stále ovládate pekne po starom. S výrobou modernizovaného modelu automobilka začne už o pár týždňov, a prvé kusy sa k svojim majiteľom dostanú v priebehu druhého kvartálu tohto roka. Oficiálne sa automobilka k cenám zatiaľ nevyjadrila.