Motorista vs. cyklista. Azda dva najviac znepriatelené tábory cestnej premávky sa možno s príchodom SEAT Tarraco prestanú neustále obviňovať. Novinka z dielne španielskej automobilky ponúkne úplne nový systém, ktorý bude schopný predvídať a aj zabrániť kolízii automobilu s cyklistom.

To, že SEAT inovuje svoje vozidlá na všetkých frontoch je neodškriepiteľná vec. Navyše sa do jeho modelov často dostávajú technológie, ktoré nie sú bežné ani pri prémiových značkách. Len nedávno sme Vám písali o revolučnom svietení v podaní nového Leonu. Teraz je tu novinka, ktorá určite poteší každého cyklistu, ktorý mal už niekedy problém s arogantným vodičom či naopak. 

Tarraco vďaka výskumnému tímu SEAT dostane do vienka technológiu, ktorá bude schopná rozpoznávať cyklistov. V prípade hroziacej kolízie dokonca dokáže zakročiť do riadenia vozidla. V praxi totiž až 8% všetkých dopravných nehôd je zohratých po strete cyklistu s automobilom. Vďaka tomu sa zástupcovia španielskej automobilky rozhodli vytvoriť systém, ktorý ochráni nielen priaznivcov čoraz viac rozšíreného športu, ale aj samotnú posádku vozidla. Ako bude systém fungovať? 

V praxi sa bude jednať o systém založený na snímaní premávky pomocou radaru, ktorý je umiestnený v prednej časti vozidla. Po zaznamenaní cyklistov tento radar automaticky aktivuje opatrenia slúžiace zabráneniu kolízie. V prípade, že vodič neprispôsobí svoju jazdu, automobil automaticky hlasným signálom vodiča varuje. Ak však vodič nezareaguje ani na toto varovanie a k cyklistom sa priblíži na kritickú vzdialenosť, SEAT bude automaticky schopný vozidlo pribrzdiť. Tarraco je schopné hroziacu kolíziu odhadnúť približne 1,5 až 2 sekundy pred samotným stretom. Následne je schopné reagovať a automaticky núdzovo brzdiť vo vzdialenosti približne 0,8 až 1 sekundu pred cyklistom. V praxi by to malo znamenať, že pokiaľ pôjdete rýchlosťou 72 kilometrov za hodinu, automobil začne reagovať už 20 metrov pred stretom. 

SEAT ďalej uvádza, že na testovanie tohto systému bolo použitých až 450 rôznych druhov scenáru, ktoré by sa v bežnej prevádzke mohli vyskytnúť. Samotné testovanie zabralo vývojárom približne 1200 hodín času. Automobilka chce týmto systémom nielen zabrániť rôznym vážnym nehodám, no zároveň aj minimalizovať ich možnosť vzniku. Aj tak ale dodáva, že síce sa jedná o veľmi komplexný systém, no predovšetkým vodič by mal vždy trvať na tom, aby svoju jazdu prispôsobil všetkým možným okolnostiam a zároveň sa snaží propagovať vzorné správanie cyklistov na cestách.

https://youtu.be/iFVn4GiHwzc

Zdroj: Seat

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPotvrdené! Audi SQ2 dostane motor 2.0 TFSI a 300 koní!
Nasledujúci článokVolkswagen T-Cross v predpredaji na Slovensku. Poznáme ceny!
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.