Vzhľadom na to, že hodnoty starých Porsche 911 stále rastú, nemecká automobilka oznámila novú škálu bezpečnostných opatrení. Ukradnúť tak staré Porsche bude pre zlodejov znova o čosi väčším orieškom.

Kultová automobilka z Zuffenhausenu oznámila rad opatrení proti krádeži, ktoré boli navrhnuté pre staršie vozidlá, keďže hodnoty starých Porsche 911 aj naďalej raketovo rastú.

Bezpečnostný balíček začína s trackerom monitorovaným satelitom, ktorý je schopný sledovať auto kdekoľvek v Európe. Ide o rovnaký systém, ako ten, ktorý automobilka ponúka k svojim aktuálnym modelom. Séria snímačov je umiestnená okolo celého vozidla tak, aby bola práca zlodejov sťažená na maximum. K dispozícii sú rôzne verzie GPS trackera, ktorý je vhodný od modelov 356 až po relatívne modernú Carreru GT.

V budúcnosti sa funkcia GPS trackeru rozšíri o aplikáciu pre smartfóny, ktorá majiteľ klasického Porsche okamžite upozorní, ak si systém bude myslieť, že sa s autom deje niečo zlé alebo že s ním niekto manipuluje. Systém má vlastnú batériu, čo znamená, že nedôjde k jeho deaktivácii v prípade, že bude hlavná batéria odpojená (čo je bežný trik medzi zlodejmi).

Práve naopak. V prípade odpojenia hlavnej batérie systém okamžite spustí alarm. Systém okrem toho dokáže zablokovať zapaľovanie pomocou bezdrôtovej komunikácie. To znamená, že bezpečnostný systém dokáže motor zastaviť a znemožní ďalšiu jazdu tým, že zlodej jednoducho nebude môcť opätovne naštartovať.

Ak zlodej ale napriek tomu dokáže prekonať systém a autom z parkoviska alebo garáže odíde, špeciálny team Porsche dostane okamžité upozornenie. Team následne automaticky zavolá majiteľovi vozidla s cieľom potvrdiť, či skutočne ide o krádež vozidla. Následne sa tím spojí s miestnou políciou a začne sa honba na zlodeja. Celý tento systém, vďaka ktorému budú môcť majitelia klasických Porsche spávať znova o čosi pokojnejšie, pritom vyjde na pomerne rozmných 1000 eur. Okrem toho musí majiteľ platiť približne 20 eur mesačne. Samozrejme, nie je to zadarmo, no je to stále lacnejšie, ako hodnota klasického Porsche.

Druhou možnosťou je takzvaný Bear-Lock. Ide o čosi jednoduchší a lacnejší systém, ktorý je založený na mechanickom princípe. Ide o zámok umiestnený v prevodovom tuneli, ktorý v podstate  fyzicky uzamkne ozubené koleso a znemožní tým zmenu prevodového stupňa. Za tento jednoduchý systém, ktorý ale majiteľ klasického Porsche musí po každej jazde manuálne uzamknúť kľúčom, si kultová automobilka z Zuffenhausenu účtuje tiež rozumných 250 eur.

Zdroje: Carthrottlestartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNepodceňujte BOZP, o živote človeka často rozhodujú sekundy!
Nasledujúci článokBMW 530 MLE je závodná legenda, o ktorej takmer nikto netuší