BMW a Mercedes pod jednou strechou? Dvaja odvekí rivali budú teraz spolupracovať? Presne tak. Materské spoločnosti automobiliek mierne prekvapili. BMW Group sa spojilo s Daimler AG a vzniká tak nová spoločnosť pre mobilitu budúcnosti.

Mobilita budúcnosti sa predpovedať nedá. Niektoré automobilky sa venujú autonómnej jazde, iné sa skôr zameriavajú na zdieľanú ekonomiku. Pravda je však niekde uprostred. Volvo sa napríklad snaží o zavedenie akejsi odrody bikesharingu, ibaže zdieľať by sa mali autá. V skutočnosti to bude fungovať tak, že si vyhliadnete auto cez aplikáciu, prídete k nemu, otvoríte, nasadnete a jazdíte.

O podobnú vec sa chcú pokúsiť aj nemecké automobilky. Málokto by tušil, že pôjde o dve súperiace značky. Dá sa povedať, že vyrazili dych širokej verejnosti so svojim spojením na ceste za lepšou mobilitou. Menšie protiváhy v tomto zloženom podniku hrali už iba protimonopolné úrady. BMW Group a Daimler AG však dostali povolenie a posledným krokom tak ostáva iba založenie dcérskych spoločností oboch automobiliek. Podľa papierov by k tomu malo dôjsť do konca januára.

Obe spoločnosti budú mať hneď niekoľko výziev. Prvou, závažnou bude vysporiadanie sa s mobilnými službami, ktoré momentálne dominujú a prepojiť ich s budúcnosťou. Vo svojom pôsobení chcú zahrnúť takmer všetky služby, ktoré sa nachádzajú pod pojmom mobilita budúcnosti. Primárnym cieľom je ich zjednotenie do jednej aplikácie, ktorá vás prevedie celou postupnosťou od objednania až po platbu.

Do aplikácie bude samozrejme patriť aj zavedenie a prevádzkovanie služieb. Čo to znamená v praxi? Joint venture podnik chce dosiahnuť spojenie parkovacích služieb, nabíjanie elektromobilov, carsharing, bikesharing, zdieľané jazdy (Uber), taxíky a verejnú dopravu pod jeden veľký celok. Spoločnosť ale fyzicky ešte nevznikla a dané plány sú zatiaľ iba vyjadrením spoločností BMW GroupDaimler AG. Môžeme však tvrdiť, že o podobnú komplexnú integráciu sa doteraz žiadna veľká korporácia nepokúsila. Stane sa opäť raz to, že nemecké automobilky / nemecké koncerny budú ukazovať smerovanie a posúvať trh vpred?