O nadchádzajúcej generácii legendárneho modelu bavorskej značky BMW M3 G80 sa s nadšením šepká už dlho. Nedávno však unikli ďalšie informácie, podľa ktorých môžeme usúdiť, že rozhodne urobí na trhu rozruch.

V novembri sme vás informovali o slabšom “neMkovom” bratovi modelu M3 G80 s názvom M340i. Už len podľa jeho čísel možno predpokladať, že ani táto slabšia verzia rozhodne nebude nudné auto. 374 koní v malom sedane neznie zle, čo myslíte? No čo poviete na 500?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Takto si predstavuje nadchádzajúce BMW M3 dizajnér Tamas Samok.

Správa od overeného člena Bimmerpost-u hovorí, že nové BMW M3 bude mať úplne iné konfiguračné úrovne ako všetky modely tejto značky do dnes. V ponuke bude zadný náhon rovnako ako aj pohon xDrive a mala by sa zachovať aj manuálna prevodovka v niektorých verziách. Konfigurácia by mala byť podobná ako pri Porsche 911 v tom, že modely sa budú odlišovať hlavne pohonným ústrojenstvom. Dostupné budú tri varianty:

  • M3 Pure s výkonom 444 koní;
  • “klasická” M3 s výkonom 475 koní;
  • M3 Competition s výkonom až 500 koní.

Špecifikácie verzií

Variant “Pure” by mala byť podobná modelu 911T od Porsche a modelom BMW s označením GTS. Podobne ako v BMW M4 GTS, aj tu bude zakomponované minimum technológií, ktoré tak veľmi vadia puristom. Tento variant bude stavaná hlavne na jazdu na okruhu a mala by byť tým, čo mnohým ľuďom v dnešnej dobe chýba – šoférskym autom. Predpokladá sa, že bude mať manuálnu prevodovku a zadný náhon444 koní je už povedomá hodnota z modelu e92 M3 GTS a znie naozaj dobre. Musíme však brať do úvahy aj to, že neúprosné emisné normy môžu toto číslo ľahko zmenšiť.

Mnoho ľudí bude určite viac priťahovať klasická verzia s výkonom 475 koní. V tomto variante dostanete podobné vybavenie ako v aktuálnom modeli. Okrem základného komba (M diferenciál, športové sedačky, adaptívne tlmiče, digitálna prístrojová doska), ktoré dostanú všetky varianty, klasická M3-ka dostane mnoho asistentov, ktoré vám pomôžu udržať auto na vozovke a ešte oveľa viac. To všetko by malo robiť z tejto verzie auto, s ktorým sa dá bez veľkých problémov jazdiť celoročne. Pravdepodobne bude stáť na 18-palcových kolesách na prednej náprave a 19-palcových kolesách na zadnej, rovnako ako aj verzia “Pure”. Je samozrejmé, že model s touto výbavou už bude o dosť drahší.

Čerešničkou na torte bude BMW M3 Competition. Tento variant bude mať tuhšiu karosériu, nižšiu váhu, lepší zvuk a bude jazdiť agilnejšie. K tomu bude prispievať automatická prevodovka a pohon xDrive. Povráva sa o 19-palcových kolesách na prednej a 20-palcových kolesách na zadnej náprave, ktoré by mali byť dostupné za príplatok aj pre klasickú a “Pure” M3-ku. Na skrotenie 500 koní budú slúžiť karbónovo-keramické brzdy.

Dátum predstavenia ešte určený nie je, rovnako ako aj presné špecifikáciu tohto modelu a konfigurácií. Jedno je však isté – BMW M3 nikdy nesklame. Veríme že bude schopné konkurovať (už hybridnej) C63-ke od Mercedes-AMG a iným autám vo svojej triede.

Zdroje: Autoevolution | Bimmerpost | motor1 | startstop.sk