Konštruktéri a dizajnéri z oddelenia Peugeot SPORT dostali neľahkú úlohu. Vyvinúť štúdiu Peugeot SPORT Engineered 508, ktorá bude vychádzať z fastbacku Peugeot 508 Hybrid. Bude mať vyšší výkon a nízke emisie.

Úrovne výbavy Peugeot GT a GTi budú mať čoskoro nové výkonnostné úrovne. Dopomôcť im majú hybridné ústrojenstvá. Nové štúdiá ako Sport Engineered 508 chcú však túto latku ihneď preskočiť. Model má byť lákadlom pred vývojom nového radu elektrických vozidiel. Peugeot tak chce ukázať, že elektrický pohon je aktuálne zdrojom navýšenia výkonu a spája silu a účinnosť.

Divízia Peugeot Sport je celosvetovo preslávená svojim dizajnom a dostala plnú dôveru v zastrešení a vývine nového modelu. Tento segment sa takisto preslávil aj svojimi úspechmi vo viacerých odvetviach motoršportu, ako napríklad model Peugeot 908 v pretekoch 24 hodín Le Mans a Peugeot 3008 DKR na rely Dakar. Medzi úspešné modely Peugeot Sport patria aj 208 R2, 308 Racing-Cup, či 308 TCR. Spomínaná divízia stojí aj za vývojom modelov Peugeot RCZ-R z roku 2013, Peugeot 208 GTi 30 z roku 2014 a Peugeot 308 GTi z roku 2015.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Niet teda pochýb, že divízia Sport má bohaté skúsenosti a má sa aj od čoho „odpichnúť“.  Spomeňme si na modely Peugeot 208 Hybrid FE z roku 2013, ktorý dosahoval výkonu na úrovní GTi. Ďalším modelom bol 308 R Hybrid Concept z roku 2015 a disponoval výkonom 368 kW / 500 koní. Vývoj novej 508-čky s istotou ovplyvnili aj tieto vozidlá.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Peugeot Sport spojil výkon troch motorov – benzínový PureTech 200 s elektromotorom o výkone 80 kW / 110 koní vpredu a s elektromotorom o výkone 147 kW / 200 koní vzadu. Automobil tak bude disponovať dvoma zdrojmi energie a pohonom všetkých štyroch kolies. Krútiaci moment bude na úrovni 500 Nm. Štúdiá Peugeot Sport Engineered 508 hovoria o maximálnom možnom výkone až 295 kW / 400 koní.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

K výkonu bolo potrebné doladiť aj brzdypodvozok. Znížila sa svetlá výška o 24 mm vpredu a 12 mm vzadu. Riadenie bolo taktiež vylepšené, je tak teraz účinnejšie a zvyšuje potešenie za volantom. Automobil bude štandardne stáť na pneumatikách Michelin s rozmermi 245/35 R20 Pilot Sport 4S. Tie sú špeciálne vyvinuté a budú ponúkať lepšiu priľnavosť a dokážu posúvať limity značky Peugeot.