Pre niektorích z Vás to môže byť celkom nečakaná správa, pre iných už dávno známy fakt. Nemecký Opel spolu so svojím britským bratancom Vauxhall Motors sa po dlhé roky nevedeli dostať z každoročných strát. Častokrát v hodnote až pár stovák miliónov dolárov. 

Potom, čo francúzska Groupe PSA odkúpila od General Motors Company značky Opel a Vauxhall, bolo najväčšou výzvou pomôcť týmto dvom automobilkám začať opäť profitovať. Výkonný riaditeľ “PSA-čka” potvrdil, že napriek ohromným stratám v roku 2017 (204 miliónov dolárov) sa podarilo týmto dvom značkám v roku 2018 vytvoriť profit až 978 miliónov dolárov.

Široká verejnosť už dávno vie, že manažment u General Motors nepatrí k tým najlepším. A potvrdzujú to aj čísla – od roku 1999 až do roku 2016 sa táto medzinárdná americká korporácia s riaditeľstvom v Detroite topila v starách. Podobný osud postihol aj už vyššie spomínané značky, keďže boli súčasťou General Motors. Akonáhle však do hry vstúpila Groupe PSA, začalo týmto automobilkám svitať na lepšie časy.

Ako jazdí Opel Grandland X 2.0 CDTI s 8-stupňovým automatom?

Francúzke vedenie sa chce uistiť, aby Opel a Vauxhall nezmizli s automobilového sveta a zostali profitujúce aj naďalej. Prvým krokom k dosiahnutiu tohto cieľu bolo prepúšťanie vo fabrikách, ktoré nie sú konkurencieschopné. Následne pomohlo aj eliminovanie výrazných predajných zliav na vozidlá a nakoniec to bude masívna elektrifikácia, ktorú si tieto dve značky pod vedením Detroitu nemohli ani predstaviť.

Elektrifikácia modelov

Vďaka technológiám z Peugeot-u e-208 dostane Opel (Vauxhall) Corsa F čisto elektrickú variantu, ktorej batéria bude mať kapacitu až 50 kWh. Mala by byť lacnejšia ako Ampera-e najmä vďaka zdieľaniu dielov s inými modelmi a lokalizovanej výrobe. Spoločne s elektrickou Corsou príde do predaja aj obľúbený Grandland X s plug-in hybridom.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Keď je už reč o modeli Ampera-e (v Spojených Štátoch známy ako Chevrolet Bolt), bolo by dobré pripomenúť, že ide o jediné elektrické vozidlo od Oplu a nepredáva sa priam najlepšie. Spoločne s modelom Chevrolet Bolt sa za rok 2017 predalo iba niečo cez 23 000 kusov. V roku 2018 to bolo ešte o 5 000 menej. Najhoršie na tom je, že napriek príchodlu modelov ako Hyundai Kona Electric alebo Tesla Model 3, General Motors nepodniklo žiadne kroky k rozšíreniu svojej ponuky elektrických vozidiel.

Veríme, že automobilky Opel a Vauxhall sú v dobrých rukách a ich zisky budú naďalej rásť. Naši čitatelia sa môžu tešiť na testy vozidiel Opel Combo LIFE, Opel Insignia GSI ST či Opel Crossland X, ktoré zverejníme v priebehu nasledujúcich mesiacov.

Zdroje: autoevolution | startstop.sk