Už v poradí tretia generácia najmenšieho BMW radu 1 (F40) bude využívať najnovšiu platformu FAAR s pohonom prednej nápravy. Vďaka nej tak bude o 25 kg ľahšia než predchodkyňa.

Rýchle a kompaktné hatchbacky sú pre automobilky jedným z najdôležitejších segmentov, nakoľko práve vďaka týmto automobilom lákajú nových a mladých zákazníkov, z čoho si neskôr budujú dobrú a lojálnu klientelu. Môžu tak s nimi neskôr pracovať a dúfať aj v to, že časom presedlajú do vyššej rady za viac peňazí. Možno aj preto sa pri vývoji hatchbackov myslí o krok dopredu. Platí to aj pre BMW radu 1. To teraz čaká veľká obmena, nakoľko tento model už nebude s pohonom zadnej nápravy ale s pohonom prednej nápravy. Pred oficiálnou premiérou automobilka postupne odhaľuje nové informácie.

Novinka BMW radu 1 bude stáť na platforme FAAR (Frontantriebsarchitektur), ktorá má pasažierom ponúknuť viac vnútorného priestoru a to hlavne vďaka priečne uloženému motoru, pohonu predných kolies a zníženej váhe. Automobil je o 20 kilogramov ľahší než jeho predchodca. Pokiaľ by sme zobrali do úvahy model s pohonom xDrive, samozrejme minulej generácie, tak novinka je o 25 kg ľahšia. Nemci ďalej sľubujú tuhú karosériu, napríklad vďaka prídavným vzperám.

Motorizácie

Nielenže poniektorí z nás ostali vysoko zarmútení tým, že kompaktný hatchback bude disponovať pohonom predných kolies, no pod kapotu sa dostane aj 1,5-litrový trojvalec s označením 118i a výkonom 103 kW. Motor bude spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Nad „trojhrnčekom“ budú už iba štvorvalcové dvojlitrové motory. Myslelo sa aj na fanúšikov dieselových motorov. Tam bude pod kapotou dvojliter 120d s výkonom 140 kW. V motorizačnom portfóliu nájdeme aj plug-in hybrid.

Očakávať môžeme aj motorový vrchol tejto triedy v podobe M135i xDrive. V motorovom priestore bude najvýkonnejší benzínový dvojliter v histórii automobilky a to 225 kW. Aby sa motor nerozsypal, tak posilnel kľukový hriadeľ a takisto cestu si sem našli aj nové piesty. Chýbať nebude masívnejšie turbo či optimalizované vstrekovanie. So šesťvalcom pod kapotou jednotky však nerátajte. BMW tvrdí, že sa tam jednoducho nevojde.

BMW hovorí aj o zväčšení interiéru. Priestor pre pasažierov na zadných sedadlách má byť väčší o 33 milimetrov na kolenách, nad hlavou budete mať o 19 mm viac priestoru. Novinka oproti predchodcovi narastie o 10 mm na dĺžku a o 5 mm na výšku. V celkových číslach to znamená dĺžku 4 339 milimetrov a výšku 1 445 milimetrov. Batožinový priestor sa zväčší na 380 litrov.

K lepšej ovládateľnosti má dopomôcť aj systém ARB prevzatý z elektromobilu i3s. Ide o systém kontroly prešmykovania, ktorý je priamo integrovaný do riadiacej jednotky, nie do jednotky DSC (stabilizačná kontrola). Tento systém tak má obmedziť nedotáčavosť, ktorá je pre predokolky typická.

Nové BMW radu 1 F40 sa má začať predávať v druhej polovici roku. Oficiálna premiéra je naplánovaná na September tohto roku na výstavisku vo Frankfurte. K dispozícií bude iba ako 5-dverový hatchback. Coupé alebo trojdverová verzia skončia – skrz pokles predaja tejto karosárskej verzie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmwblog.com
Predchádzajúci článokPorsche 911 ako ste ho ešte nevideli. Kúpili by ste túto krásku?
Nasledujúci článokSion je auto na solárny pohon a bude sa vyrábať v starom závode SAAB