Model A8 od Ingolstadtskej automobilky Audi je vlajkovou loďou od roku 1994. Dnes bola predstavená už štvrtá generácia a s určitosťou môžeme povedať, že išlo určite o jednu z najočakávanejších noviniek. Príchod novej A8-čky bol už oznamovaný viac krát a takisto aj prekladaný, no a teraz sa jej dostalo pompézneho príchodu. Dizajn oproti predchodcovi je skôr evolúciou.

Nová generácia by mala poukazovať dlhoročný slogan tejto automobilky „náskok vďaka technike“. Jednou z noviniek sú predné HD Matrix LED svetlomety, ktoré pri rýchlosti 69 km/h s efektívnosťou zdvojnásobia dosah diaľkových svetiel. Zadné svetlomety sú vybavené technológiou OLED. Novinky sa však netýkajú len exteriéru. Zaujímavé veci sa udiali taktiež v interiéri. Audi prepracovalo virtuálny kokpit, ktorého informácie premieta v HD rozlíšení 1920×720 pixelov. 10,5“ obrazovka je doplnená len minimom tlačidiel. V interiéri novej a-osmičky sa skôr počíta s hlasovými a dotykovými pokynmi.

Počet funkcii znie naozaj sľubne. Nová A8 má 41 rôznych systémov na podporu riadenia, MMI môže byť nakonfigurované až v šiestich užívateľských profiloch so 400 funkciami! Patrí k nim napríklad smart navigačný systém, ktorý môže byť prepojený s telefónom, ladenie senzorov, parkovacích kamier či úprava audio systému. Najnovší audio systém vôbec prvý krát ponúkne 3D zážitok z počúvania aj pre cestujúcich sediacich na zadných sedadlách. S touto novinkou sa veľa diskutovalo aj o autopilotovi. Táto nemecká automobilka ako prvá siahla po použití laserových skenerov spojených s radarom a ďalšími prídavnými senzormi. Výsledkom tak je autonómny systém tretej úrovne, ktorý dokáže prevziať kontrolu nad riadením, kde je premávka v oboch smeroch, no musí byť predelená pevnými zvodidlami. Pomoc Vám automobil ponúkne aj pri obťažnejšom parkovaní, ktoré zvládne úplne samo. Šofér pri tomto úkone nemusí byť v aute a môže ho tak pozerať z bezprostrednej blízkosti alebo zo svojho smartfónu.

Poďme sa pozrieť, čím však bude každá nová A8 disponovať pod kapotou. Na náš trh sa zo začiatku dostane dvojica modifikovaných 6-valcov. Naftová 3.0 TDi bude mať výkon 210 kW / 286 koní, zatiaľ čo benzínová 3.0 TFSI bude mať 250 kW / 340 koní. Neskôr prídu 4,0-litrové osemvalce s výkonmi 320 kW / 435 koní pre naftu (motor z SQ7) a 338 kW / 460 koní pre benzín. Špičkou tohto modelu by mala byť legendárna W12 s výkonom 430 kW / 558 koní. Tajomstvom však už nie je ani to, že pre vlajkovú loď je prichystaný aj pohon s plug-in hybridnou technológiou. Tá príde v podobe kombinácie 3.0 TFSI a elektromotora s výsledným výkonom 449 koní. Všetky motorizácie budú posielať výkon na všetky štyri kolesá a poháňané cez novo-vyvinutú osemstupňovú automatickú prevodovku.

 

Zdroj: carmagazine.co.uk