Nie je to tak dávno, čo Porsche predstavilo otvorený variant ostrej 911 GT3 s historickým prívlastkom Speedster. Medzičasom však značka ukrývala v rukáve aj iný, ešte extrémnejší projekt. Inšpiráciou boli špeciály určené na preteky do vrchu z 60. rokov. 

Pojem šoférsky zážitok sa postupom času mení. Môžu za to modernejšie technológie ale aj čoraz prísnejšie nariadenia a regulácie. Niektoré klasické prvky ale vracajú do módy. Svedkami toho sme mohli byť nie len pri vyššie spomínanej novinke, ale aj pri limitovanom Ferrari SP Monza. Zámerom nemeckej automobilky nebolo vytvoriť čo najexkluzívnejší model, ale čo najpoctivejší ako sa len dá. Ako základ poslúžil Boxster generácie 981. A keď je reč o rýdzo jazdeckom pôžitku, nemali by chýbať tri pedále, ľahká karoséria a pohon zadnej nápravy. To však nie sú vlastnosti, ktoré robia tento malý športiak výnimočným.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Inžinieri dostali za úlohu priblížiť sa čo najviac pretekárskym autám. Boxster teda prišiel nie len o multimediálny displej, ale aj strechu a dokonca aj o miesto pre spolujazdca. Jedinečný cestný monopost dostal označenie Bergspyder. Napriek tomu, že sa v ňom odvezie iba jeden človek – vodič, sú dvere spolujazdca plne funkčné. Na jeho mieste sa totiž nachádza úložný priestor pre helmu, kryt kokpitu a batožinu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Interiér sa tiež líši od bežného Boxsteru. Koncepcia celého modelu síce odkazuje na históriu značky, no niektoré diely pochádzajú práve z moderného hybridného superšportu 918 Spyder. Konkrétne škrupinové sedadlá a palubná doska spolu s budíkmi. Priamo za hlavou šoféra je uložený 3,8-litrový radový šesťvalec s výkonom 289 kW (393 konských síl), ktorý je čiastočne odhalený. Ten zasa pochádza z modelu Cayman GT4. Vďaka kombinácií týchto prvkov sa podarilo Porsche udržať hmotnosť len o chlp nižšiu ako 1,100 kilogramov, teda 1,099 kg. Obdivuhodný projekt sa ale na výrobnú linku nikdy nedostal. Vedenie značky ho zastavilo po tom, čo sa objavili obavy, že by mohol ohroziť predaje spoločnosti a v niektorých krajinách by mu ani neudelili evidenciu.

Test Peugeot Rifter Long 1.5 BlueHDi, obor s malým motorom

Zdroj: Porsche | startstop.sk